Wednesday 3 May 2017

SEPUPU SHAFIE APDAL PRESIDEN PARTI WARISAN DICEKUP SPRM KERANA RASUAH?




1. Sumber KKLW mendedahkan terdapat lebih 60 fail berkaitan projek KKLW yang terlibat rasuah ketika Dato' Seri Shafie Apdal sebagai Menteri KKLW telah diambil SPRM pertengahan April lalu. Ia melibatkan kes projek Bekalan Air Luar Bandar (BALB), Jalan Luar Bandar ( JALB) dan Bekalan Elektrik Luar Bandar ( BELB). Pastinya ia makin merimaskan bekas orang kanan KKLW yang terlibat dalam perancangan merompak oleh Shafie Apdal sebelum ini.  Mereka hendak selamatkan diri sendiri atau Shafie?

2. Begitu banyak bukti baru ditemui bukan saja kes rasuah pembelian bangunan Mara Inc yang baru-baru ini didedahkan melibatkan Datuk Mohammad Lan AIlani proksi Shafie Apdal malah kes-kes lain seperti projek Jabatan Air Neger Sabah melibatkan proksi dan ahli keluarga Shafie. 


3. Selain dari Datuk Peter Anthony pemilik Asli Jati Engineering Sdn Bhd yang terkenal kaki rasuahnya seorang lagi proksi Shafie Apdal yang menjadi sasaran radar SPRM ialah Mohd Ramzan Abdul Wahab bekas Ketua Angkatan Muda PKR Semporna sahabat baik YB Shamsul Iskandar Ahli Parlimen Bukit Katil (Melaka). Ramzan adalah sepupu kepada Dato' Seri Shafie Apdal Presiden Parti Warisan. 


4. Isu paling terkenal Mohd Ramzan Abdul Wahab ini suatu ketika ialah dikaitkan dengan Projek Jalan Siampak-Lambidan, Kuala Penyu, Sabah, Sejauh 4.4 Km di Bawah NKRA (JALB) KKLW, secara Tender Terhad menggunakan Syarikat Pembinaan Hikmat Cemerlang Sdn Bhd yang beralamat di Lot 10001, Blok (A) (7-0), Tingkat Bawah, Lorong Canai 1, Chanyai Villa Likas, Batu 4.5, Jalan Tuaran.

5. Semakan menunjukkan antara penama syarikat Pembinaan Hikmat Cemerlang ialah Datuk Haji Junaidi yang juga memiliki Petrohub Corporation Sdn Bhd. Kita percaya SPRM sudah mendapat maklumat yang mencukupi berkenaan syarikat ini dan Mohd Ramzan.


6. Mohd Ramzan turut dikaitkan dengan laporan PALSU bersama Shamsul Iskandar Mohd Akin pada 1 Oktober 2009 di Hong Kong terhadap Michael Chia Tien Foh ke Independent Commission Against Corruption (ICAC) yang cuba mengaitkan dengan YAB Dato' Seri Musa Aman. Sumber mengesahkan dokumen yang dilapor direka-reka oleh Mohd Ramzan dan Shamsul Iskandar serta perjalanan mereka ke Hong Kong dibiayai oleh hasil projek yang diberi oleh Shafie Apdal ketika itu Menteri KKLW. Begitu juga maklumat palsu ini disalurkan kepada Sarawakreport oleh Ramzan dan PKR.

7. Sebagaimana Adam Rosly yang membuat penipuan dalam siasatan SPRM sewajarnya Mohd Ramzan Abdul Wahab ini panggil semula oleh SPRM termasuk semua rasuah yang mereka lakukan ketika sepupunya Shafie Apdal sebagai Menteri KKLW. 

Detik makin hampir. 

Captain M
2 Mei 2017



10 comments:

  1. TANGKAP JE KETURUNAN SHAFIE BEDAL NI

    ReplyDelete
  2. orang sabah kata ini 'pilak' kasi IC sama sulu

    ReplyDelete
  3. Sprm sayang sangat k dengan Shafie bedal ni..captain M dah bongkar bnyak benda tapi mcm curah air kat daun keladi jer..captain kena buat laporan kat sprm ni..sbb sprm tak baca blog captain M kot

    ReplyDelete
  4. tangkap jugak musa aman dan semua pemimpin negeri sabah.... datang ke kuala lumpur kebanyakan nya main mesin judi di mahattan club

    ReplyDelete
  5. Knapa takut sbb akan mlibatkan UMNO balik....smua pun pmimpin yg mmerintah akan buat prkara yg sama....cuma, yg menentang & kluar UMNO akan mnerima padahnya krna mlawan Bos....klu kpala ketua sdh busuk maka sluruh badan pun sama....

    ReplyDelete
  6. Kisah Zuraida dan Adam Rosly..rumah dll semua dari sini. Saya ikutinya. tanpa tekanan rakyat kes Adam pasti senyap. setakan dari blog amat bagus.

    ReplyDelete
  7. Krjaan yg kejam klu da benci snggup bt apa2.. Da sapa yg kluar umnogok akan trima padahnya.. Klu nk suru sprm siasat, npa dia x siasat c najibur n musak aman 2??? Drg lg teruk smpai amik duit 2.6b sprm siasat 2 duit derma.. Rakyat x bodo la.. Tnggu la pru xlama lg, umnk akn trkubur..

    ReplyDelete
  8. mutalib md kau masih hidup lagi,fikr kau sdh gol

    ReplyDelete
  9. dengar khabar Mei ni memang ada tangkapan KKLW. panas lah ini kali

    ReplyDelete
  10. Hi, Captain M. Sudahlah.
    Dah declared mati masih buat hal tulis barang yang tak ada asas dan tak masuk akal.
    Semua ini kau pun tahu, dah terima wang upah dan terbalik cerita pula. Pengajaran cepat pun lupa, sering rosak nama orang sampai declared mati palsu dah berlaku, ape kamu mau lagi.
    Diamlah macam mayat sja, jangan buat cerita palsu memusnahkan nama penulis yang berani tuk.

    ReplyDelete