Friday 23 October 2020

BUANG AMIR CMPO 'KAKI RASUAH' DAN KEKASIH SELEWENG DANA HOKI, HALANG PELANTIKAN CEO UNIKL

 


Kontroversi anak syarikat MARA tidak pernah berakhir. Sebelum ini telah tular mengenai skandal seks, rasuah dan penyelewengan dana kerajaan di UniKL .

Jun lalu tular di laman sosial dan  aplikasi WhatsApp mengenai skandal Dato’ Dr. Mazliham CEO, Dato’ Amir Azhar Ibrahim Chief Marketing and Planning Officer (CMPO) dan Shalieza Razali Assistant Manager Corporate Branding & Strategic Comunication Department sehingga Dato’ Dr. Mazliham CEO tidak disambung sebagai Presiden UniKL.

Malah mesej aplikasi whatsapp skandal Dato’ Amir Azhar Ibrahim Chief Marketing and Planning Officer (CMPO) dan Shalieza Razali turut tular dalam laman sosial.


Yang untung di UniKL pasangan kekasih ini



Terbaru tular pula aduan ketidakcekapan CMPO UniKL Dato' Amir Azhar dalam urus tadbir UniKL dan kegagalan CMPO untuk menjadi contoh warga kerja dan ketua yang baik. Masuk ke pejabat suka hati mak bapak dia pendek kata UniKL ni macam bapa dia yang punya.

BACA Aduan terhadap CMPO UniKL Dato' Amir Azhar kepada Pengurusan MARA.

 

Selain skandal seks dengan Shalieza Razali, Skandal terbesar CMPO UniKL Dato' Amir Azhar ialah Pengurusan pasukan Hoki UniKL yang dibiayai penuh oleh MARA. Ratusan juta wang MARA lebur boros berbelanja. 


Malah pembinaan Stadium Hoki UniKL bernilai RM10 juta seakan menjadi gajah putih jarang digunakan dan rosak tanpa penyelenggaraan yang betul. [Ketika pembinaanya dilaporkan terlambat  dan  tidak mengikuti spesifikasi. 

Presiden dan Setiausaha sapu pasangan kekasih




Presiden dan CEO UniKL Dato’ Dr. Mazliham menjadi kambing hitam terbesarnya sehingga disingkir Kementerian dan MARA. Ini bermakna siapa CEO/Presiden pasti akan binasa oleh Dato' Amir CMPO.

Kini beliau dalam usaha melambatkan pula pelantikan CEO Baru UniKL. Beliau dilaporkan menghalang pasukan pemilih CEO dengan pelbagai helah. Beliau mahu pemangku menjadi Presiden/CEO agar skandal dan rasuahnya berterusan. Ia jelas menghalang aspirasi MARA dan Menteri KPLB.

Datuk Dr Abdul Latiff Menteri Pembangunan Luar Bandar  dan Majlis MARA perlu merombak semula UniKL. UniKL berbelanja besar bagi projek yang tidak perlu namun keuntungan UniKL tak ke mana. 

Jika Menteri dan Anggota Majlis MARA mahu melihat UniKL terus maju buang atau tukar Dato' Amir CMPO dan kekasih gelapnya Shalieza Razali. 






2 comments:

  1. ni apa benda lagi ni unikl tak abes lagi ke ? Kalau betul diorang salah ambil la tindakan. Takkan hr unikl bodoh sangat tak ambil apa tindakan? Aku baca ni pun rasa macam bodoh pulak cerita .Tak tau nak percaya ke tak .Entah2 yang buat cerita ni staff yang tk dpt bonus kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baca lagi di unikltipupelajar.blogspot.com. kat situ ditulis oleh senior unikl miit & aku akui apa yg ditulis oleh senior tu sebab aku dulu bekas unikl kemasukan 2015

      Delete