Tuesday 27 June 2017

MUFTI PERLIS PUJI INTEGRITI MODEL MIRANDA KERR TAPI TAKUT DEDAH AKAUN AL QAYYIM NGO MILIKNYA SONGLAP DUIT!


1. Bukan main lagi seronok Dr Maza mengulas mengenai model Miranda Kerr yang menyerahkan barang kemas bernilai AS$ 8.1 juta (RM35 juta) kepada Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat.

2. Kata Dr Maza model itu mempertahankan integriti untuknya. Cara memujinya seolah-olah sedang menyindir dan memperakukan tuduhan DOJ di negara ini. Jika benar Dr Maza seorang berintegriti soalan kita kepada Dr Maza, bila pula dia hendak mendedahkan akaun Al Qayyim yang dikatakan menerima sejumlah wang berjuta dan malah pernah menerima wang zakat dari negeri Perlis? Bila? Sudah dua bulan berlalu Dr Maza terus senyap. 

3. Dr Maza sebelum ini dituduh menggunakan pertubuhan Al Qayyim mengutip wang dan kekal sebagai Penasihat berkepentingan. Adalah wajar Dr Maza membuktikannya. Bukan semata mendoakan musuhnya serta hanya menafi dalam video bahawa itu tuduhan.

Thursday 22 June 2017

AYUH EXCO ARMADA PPBM LAPOR SPRM KEKAYAAN ANAK DAN MENANTU MUHYIDDIN 1BESTARI RM4.465B & BIOMETRIK RM912 JUTA!




1. Exco Armada PPBM telah melaporkan Mahathir dan Mukhriz kepada SPRM. Ada baiknya dalam keghairahan itu Exco Armada PPBM terus melaporkan kekayaan dan salah laku rasuah Muhyiddin Yassin Presiden PPBM.

2. Exco Armada PPBM perlu melaporkan kekayaan Fakhri dan menantu Muhyiddin Dato' Adlan Berhan. Mereka ini kaya dan jadi jutawan semasa Muhyiddin sebagai Menteri Besar, Menteri dan TPM. Beberapa projek dikenal pasti boleh dilaporkan



SPRM PERLU PANGGIL MUKHRIZ KERANA PROJEK RM214.2 JUTA SEBAGAIMANA ISA SAMAD BEKAS PENGERUSI FGV



1. Pendedahan kisah salahguna kuasa dan rasuah Mahathir memberikan projek fiber optik kepada anaknya Mukhriz Mahathir bukan baru.Telah lama didedahkan dalam media sosial. Sama ada orang kisah atau tidak ambil tahu disebabkan hanya melibatkan Tun Dr Mahathir. Captain M sendiri telah menulis dalam entri bertajuk;


2. Hanya kali ini peluang lebih baik apabila perbalahan Exco Armada PPBM mempersoalkan kekayaan anak-anak Mahathir Pengerusi PPBM dan skandal Muhyiddin kepada laporan SPRM. Terima kasih kepada Exco Armada PPBM yang lapor SPRM. Tentunya ini membuka jalan.


3. Media  pada 21 Jun melaporkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan menyiasat sekiranya wujud elemen salah guna kuasa dan rasuah berhubung pemberian tender membekal kabel fiber optik kepada syarikat milik Timbalan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Datuk Seri Mukhriz Mahathir oleh Telekom Malaysia Bhd. pada 2003.

Friday 16 June 2017

GEMPAR PEMUDA PAN KELANTAN PUNYA 'MAHLIGAI LEMBAH BINJAI' JUTAAN RINGGIT HASIL RASUAH BAKAL DISIASAT SPRM?


1. Jika sebelum  ini Adam Rosly Ketua Angkatan Muda Keadilan Ampang popular dengan Banglo Disneyland Ampang sehingga didakwa di mahkamah kerana memberi keterangan tidak betul dan dokumen PALSU ketika proses siasatan SPRM serta didakwa di bawah peruntukan Seksyen 32(8)(c) dan 89 AMLATFAPUAA 2001. 

2.  Kini Pemuda Parti Amanah Negara (PAN) Mohd Hisyammuddin Ghazali (Syam Ghaz) orang kuat dan proksi Husam Musa Naib Presiden PAS (bekas Naib Presiden PAS) dikatakan memiliki Banglo Mahligai di Lembah Binjai hasil bantuan Husam Musa ketika berkuasa sebagai Exco Kerajaan Negeri dan Pengerusi Syarikat Kelantan Biotech Corporatian Sdn Bhd. Syam Ghaz merupakan Eksekutif Kanan di syarikat itu sebelum meletak jawatan pada tahun 2014.



3. Projek Lembah Binjai bernilai lebih RM100 juta kerjasama MPKB-BRI dengan syarikat AUEI Teras Holdings Sdn Bhd yang diumumkan pada 20 Januari 2017 mengundang kontroversi perang mulut antara PAN dan PAS. 

4. Ini termasuklah Syam Ghaz yang memiliki rumah banglo mewah di Lembah Binjai itu. Ketua Pemuda Amanah Kelantan, Hazmi Hassan menggunakan sepenuhnya isu ini bersama Syam Ghaz untuk meraih simpati rakyat. Tidak terkecuali Husam Musa. 



Saturday 10 June 2017

PENOLONG PENGUASA SPRM 'KAKI PAW' POLIS DITANGKAP, RUPANYA PEGAWAI BERMASALAH. PADAN MUKA!



1. "Dalam setandan pisang mesti ada yang busuk". Begitulah hari ini kecoh dengan tangkapan terbaru seorang seorang pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dari Zon Utara yang ditahan kerana memeras ugut dan meminta wang suapan daripada pegawai polis. Pegawai SPRM itu berusia 37 tahun itu ditahan polis di Machang Bubok, Bukit Mertajam di Pulau Pinang.

2. Syabas kepada PDRM kerana menangkap pegawai SPRM itu walaupun dilaporkan sejak dua tahun lalu meminta wang daripada pegawai polis, kononnya untuk melindungi aktiviti pusat judi. Turut dirampas wang tunai kira-kira RM3,000 dan suspek direman bagi membantu siasatan.

3. Sumber SPRM berkata "Pegawai SPRM jika melakukan rasuah seperti ini jangan dibiarkan sehingga 2 tahun. Lapor kepada SPRM atau tangkap mengikut undang-undang sedia ada. SPRM tidak akan tahu jika sekiranya pegawai polis yang menjadi mangsa tidak melaporkan rasuah ini. Apapun syabas dan tahniah kerana bertindak. SPRM akan mengambil tindakan selanjutnya termasuk memecat pegawai yang terlibat dengan rasuah". 

Friday 2 June 2017

LAPORAN KE SPRM TANAH LEBUHRAYA PEEL BERI LALUAN SIASATAN TERHADAP TAN KOK PING PROKSI LIM GUAN ENG?


1. Nampaknya laluan Tan Sri Tan Kok Ping proksi Lim Guan Eng ke penjara semakin hampir. Sebelum ini Tan Sri Tan Kok Ping juga berdepan dengan tuduhan melarikan diri dari membayar cukai, taikun judi tanpa lesen dan membayar rasuah kepada pegawai penguatkuasa. Jika Dato' Seri Khor Teng Tong Hunza Group boleh diheret tak mungkin Tan Kok Ping tak boleh!

2. Artikel Captain M sebelum ini mendedahkan di belakang penjualan tanah di Lebuh Raya Peel secara rundingan terus adalah Tan Kok Ping. Baca di sini
Kredit Infografik: Persatuan Anak Jati Pulau Pinang
3. Hari ini kontroversi penjualan tanah awam di Lebuh Raya Peel oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang memasuki episod baharu apabila beberapa gabungan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) diketuai Pengerusi Persatuan Anak Jati Pulau Pinang, Datuk Huan Cheng Guan di ibu pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) negeri di Jalan Sultan Ahmad Shah,Pulau Pinang. 

TERKINI: SENARAI PENUH KABINET MALAYSIA