Thursday 29 September 2016

GANI PATAIL MENGAKU PENAMATAN JAWATAN SAH! Gani Takut Skandal Terdedah


Sebenarnya Gani khuatir skandal dengan kekasih gelapnya dengan Jessica terdedah!


1. 25 September lalu Gani mantan Peguam Negara mengakui penamatan tugasnya sebagai Peguam Negara selaras dengan Perintah Am kerajaan kerana seorang Perdana Menteri berkuasa untuk mengetepikan seorang peguam negara apabila dirasakan perlu. Hakikatnya semua penjawat awam sedar perkara ini.
2. Sebagaimana beliau dilantik oleh Mahathir Mohamad dulu menghadapi kes Liwat Anwar Ibrahim maka menjadu hak YAB Perdana Menteri sekarang tidak menyambung khidmat penjawat awam seperti Peguam Negara. Apapun alasannya ia tertakluk pada kuasa PM melantik Peguam Negara dan ketua-ketua jabatan yang beliau rasakan sesuai.
3. Untuk rekod Gani Patail dilantik Peguam Negara sejak 2002 hingga 2016. 3 Perdana Menteri itu Mahathir, Abdullah Badawi dan juga PM Najib. Bermakna 14 tahun sebagai Peguam Negara. Oleh hak PM untuk menggantikan Peguam Negara yang bakal tamat tempoh kerana telah lama berkhidmat. Ketika zaman Mahathir dan Paklah Gani Patail bukan tidak pernah dikecam kerana mengendalikan kes Anwar Ibrahim. Maka tiada alasan untuk dijadikan isu penaman seorang Penjawat Awam.


4. Gani Patail mengaku hakikat itu. Apapun sebenarnya Gani sedar tentang skandal dengan kekasih gelap beliau yang bakal terbongkar. Skandal Gani dengan Jessica Gurmeet Kaur warga negara Singapura yang mendapat kerakyatan pemastautin tetap menjadi agen Singapura & yahudi sebagai pembocor maklumat kerajaan.Ramai yang berbicara skandal ini namun kerana Gani kebal undang-undang maka tiada yang berani mempersoalkannya. Namun berbeza apabila dipenghujung perkhidmatan Gani.


5. Jessica Gurmeet Kaur, Pegawai Undang-undang di Pejabat Peguam Negara bersama bekas ahli lembaga penasihat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Tan Sri Rashpal Singh yang mempunyai kaitan dengan kebocoran maklumat siasatan 1MDB ditahan pada 1 Ogos 2015. Mereka didapati menjual maklumat IMDB kepada Clare Rewcastle-Brown Editor Sarawak Report. Tan Sri Rashpal bertemu Clare Brown di Hyde Park London.
6. Perkhidmatan Jessica di Pejabat Peguam Negara ditamatkan serta merta dan taraf penduduk tetapnya dibatalkan.
7. Bayangkan sayangnya Tan Sri Gani Patail kepada Jessica sehingga mendapat kerakyatan pemastautin tetap. Bayangkan orang Singapura menyeludup semua rahsia negara dari pejabat peguam negara. Apa istimewanya Jessica, hanya Gani Patail yang tahu.
8. Banyak juga skandal Tan Sri Gani Patail semasa menjadi Peguam Negara. Kita dedahkan kemudian!

Kredit Jeneral M

Kerajaan Mesti lucutkan kerakyatan kepada individu yang punya dua kerakyatan di negara ini.



1. Baru-baru ini Presiden Gabungan Pertubuhan Cina Malaysia (Hua Zong), TS Pheng Yin Huah bahawa terdapat sekurang-kurangnya 100,000 kaum Cina yang menjadi penduduk tetap di negara kita masih belum memperoleh warganegara.

2. Tahun 2008 ketika Paklah menjadi PM dikatakan 50 ribu pelancong China hilang dan dicari. Kemanakah mereka?

3. Hari ini terdapat pula isu dua kerakyataan. Sama ada Kerakyataan Singapura, Australia atau mana-mana negara. Adun DAP Pujut Sarawak Dr Ting Chiong Choon dikatakan memiliki kerakyatan Australia dan sekarang kes beliau dibawa ke mahkamah.

4. Dokumen terbaru ditemui milik orang Perak iaitu Ong Gek Ngoh menunjukkan beliau mempunyai kerakyatan Singapura. Isunya bagaimana semua ini berlaku? berapa ramai orang cina mempunyai kerakyatan seperti ini di negara ini? Bagaimana ia boleh berlaku?

5. Menurut Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), Malaysia tidak pernah mengiktiraf rakyat negara ini yang memiliki kerakyatan negara lain. Mana-mana individu yang dikesan memiliki dua kerakyatan perlu melucutkan salah satu daripadanya.

6. Mengikut Perkara 24(1) Perlembagaan Persekutuan, kerajaan Persekutuan juga boleh melucutkan kewarganegaraan Malaysia kepada individu yang telah memperoleh kewarganegaraan negara lain.

7. Mana-mana warganegara yang memilih mendapatkan kerakyatan negara lain, maka dia perlu membuat pelepasan kewarganegaraan Malaysia di JPN berdasarkan Perkara 23 Perlembagaan Persekutuan.

8. Kerajaan boleh melucutkan kewarganegaraan seseorang jika terdapat warga yang tidak membuat pelepasan kewarganegaran walaupun telah mendapatkan kewarganegaraan negara lain.

9. Menurut laman rasmi JPN, proses memperoleh semula taraf kewarganegaraan bagi mereka yang telah dilucut atau menolak kewarganegaraan Malaysia, perlu mendapatkan kelulusan kerajaan Persekutuan mengikut Perkara 18(2) Perlembagaan Persekutuan sebelum boleh didaftarkan semula sebagai warganegara.

10. Kerajaan mesti mengambil serius apa yang berlaku. Jangan dah teruk baru mengambil tindakan. Kerajaan juga tidak perlu melayan tuntutan 100 ribu yang memohon kerakyataan sekiranya Bahasa Kebangsaan pun mereka tidak boleh menguasainya. Tegas!


https://www.facebook.com/Jeneral-M-366833836773938/#

http://l.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fpengajiangudangilmu.blogspot.my%2F2014%2F08%2Ffaktor-faktor-yang-membatalkan.html%3Fm%3D1&h=XAQFbr4cV

Saturday 24 September 2016

SHAFIE APDAL BELI PARTI KEBANGSAAN SABAH ( PKS) RM 3 JUTA & DINAMAKAN SEMULA KEPADA PARTI KEBANGSAAN RAKYAT SABAH ( PKRS)


PKS tukar nama  PKRS 

Beli Parti

22 September lalu, bekas naib presiden Umno, Dato' Seri Shafie Apdal bersama Darell Leiking Naib Presiden PKR hadir di Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) Putrajaya bagi mendaftarkan parti politik baru mereka. 

Ahli Parlimen Semporna dan Penampang itu tiba sekitar jam 9.35 pagi dan terus memasuki bangunan ROS. Peletakan jawatan Darell Leiking selaku Naib Presiden PKR serta merta bagi tujuan rebranding parti baru bersama Shafie Apdal dan desas desus Darell dibayar lebih RM 5juta sebagai syarat penyertaannya dalam parti baru Shafie. 

Shafie awal Ogos lalu berkata bakal menubuhkan parti tempatan baru yang berpengkalan di Sabah dan akan disertai ramai orang selepas ia dilancarkan nanti.

ROS baru-baru ini mengesahkan 11 Parti Politik Baru yang diluluskan di Sabah iaitu

1) Parti Kebangsaan Sabah (PKS).

2) Pertubuhan Kebangsaan Sabah Bersatu (USNO) Baru.

3) Parti Gagasan Bersama Rakyat Sabah (Parti BERSAMA).

4) Pertubuhan Perpaduan Rakyat Kebangsaan Sabah (PERPADUAN).

5) Parti Kebenaran Sabah (KEBENARAN).

6) Parti Bersatu Bugis Sabah.

7) Parti Ekonomi Rakyat Sabah (PERS).

8) Parti Pembangunan Warisan Sabah / Sabah Heritage Development Party.

9) Parti Cinta Sabah (PCS).

10) Parti Sejahtera Angkatan Perpaduan Sabah (SAPU).

11) Parti Damai Sabah (PARTI SPP).

Rebranding Parti Kebangsaan Sabah (PKS) kepada Parti Kebangsaan Rakyat Sabah (PKRS) sedikit sebanyak mempunyai akronim PKR menyuntik semangat rakan-rakan PKR menyertai PKRS sebagaimana tindakan Darell Leiking Naib Presiden PKR ini. Bagi Datuk Seri Hj Lajim Haji Ukin Pengerusi PKR Negeri yang telah memberi gambaran kerjasama parti pembangkang sangat perlu sudah membayangkan betapa parti baru PKRS adalah elemen parti tempatan untuk mengimbangi parti dari Semenanjung Malaysia. 

Ini bererti Parti PKR, ( Pakatan Harapan) akan berkolaborasi dengan Parti PKRS dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) sebagai komponen pakatan!. Kemasukan Darell Leiking Naib Presiden PKR dalam PKRS sudah membuktikan bahawa PKR seolah-olah mempunyai cawangannya di Sabah sebagai elemen parti tempatan.

Dari segi dana Shafie Apdal setakat ini tidak mempunyai masalah kerana sebelum ini telah digambarkan bahawa Datuk Peter Anthony Proksinya akan membiayai dana parti RM200 juta. Usaha - usaha serius Shafie dapat dilihat selepas Darell Leiking dibayar lebih RM5 juta dan membeli Parti Kebangsaan Sabah RM3 juta!. 

Pembelian Parti baru bukanlah sesuatu yang baru kerana sebelum ini pada tahun 2010, Parti Barisan Rakyat Sabah (SPF) yang telah ditubuhkan di Kota Kinabalu rebranding dari Parti Barisan Rakyat Sabah Bersekutu (Bersekutu) dipimpin Presidennya Berman Angkap pernah dibeli RM13 juta! namun akhirnya berkubur dalam PRU ke 13.

Apakah pula nasib Parti Kebangsaan Rakyat Sabah ( PKRS) ini? Bagaimanakah Parti STAR yang dipimpin Jeffy Kitingan? Apakah kali ini akan berkolaborasi dengan parti tempatan dan Pakatan? Kaedah lama STAR sebagai pemecah undi pembangkang mungkin tidak sesuai lagi. Untuk rekod STAR pernah dibayar penaja RM18 juta untuk tujuan ini dalam PRU ke13.

Yang ditakuti oleh Shafie Apdal ialah pertembungan parti pembangkang sesama sendiri di kawasan Parlimen dan Dun. Jika itu berlaku sejarah membuktikan BN menang.

SHAFIE APDAL GUNA DANA PETER ANTHONY BAYAR DARELL LEIKING NAIB PRESIDEN PKR LEBIH RM5 JUTA SERTAI PARTI BARU SHAFIE APDAL?



1. Peletakan jawatan Darell Leiking Naib Presiden PKR bukanlah sesuatu yang luar biasa tetapi sudah dirancang lama berikutan keluarnya Dato' Seri Shafie Apdal dalam UMNO.

2. Sumber rapat Shafie Apdal dan PKR mendedahkan Datuk Peter Anthony Pengarah Urusan Asli Jati Engineering Sdn. Bhd menyediakan dana besar RM 200 juta untuk penubuhan parti baru Shafie Apdal. Dana hasil rasuah projek yang diberikan Shafie ketika Menteri KKLW selain#Taikun besar Joseph Lo (Mentua Peter Anthony) tentunya dana besar dapat dikumpul untuk membiayai kempen Shafie Apdal. [http://captainmgs.blogspot.my/…/peter-anthony-kroni-shafie-…]

3. Malah pertemuan Shafie dengan Pembangkang Sabah sebelum itu bukan lagi rahsia apabila siri perjumpaan Shafie Apdal di Semporna dan jelajahnya turut dibantu PKR Sabah.

4. Bagi PKR Negeri yang dipimpin oleh Datuk Seri Panglima Hj Lajim Hj Ukin sedar tentang tekanan PKR Pusat yang tidak begitu memahami perjalanan PKR Negeri Sabah tentunya melakukan segala cara untuk kekal relevan termasuk bekerjasama dengan parti Lokal untuk merai untung sentimen negeri. Seperti kata Tian Chua

"Saya tak rasa (PKR Sabah akan lumpuh). Saya rasa PKR di Sabah akan terus berkembang. Kita sedang merangka dan akan teruskan pakatan yang lebih meluas.

"Dalam situasi terkini di Sabah, mereka memerlukan suara orang tempatan dan dia (Leiking) mahu fokus pada politik Sabah berbanding politik nasional.

5. Ketiadaan Anwar Ibrahim, kelemahan kepimpinan PKR Pusat serta peruntukan yang terhad PKR kepada PKR Sabah dan Sarawak tentu akan merencatkan usaha itu. Bagi mereka untuk merai sokongan rakyat Sabah, parti semenanjung seperti PKR tidak cukup sekadar untuk melantik Naib Presiden PKR. Tapi jauh lebih itu. Jadi kerjasama pembangkang dan parti baru amat diperlukan. Apa yang berlaku PKR Negeri mencari alasan kuat menekan PKR Pusat. Tidak mungkin Peletakan jawatan Ketua Wanita PKR Negeri Sabah Julai lalu tidak berpuas hati dengan Zuraida Kamaruddin sebagai kebetulan?

6. Penyertaan Darell Leiking yang juga MP Penampang adalah strategi serampang dua mata. Darell melihat ia satu peluang. Menurut sumber pemimpin PKR Shafie Apdal membayar Darell lebih RM 5juta untuk menyertai parti baru Shafie. Malah satu syarat PKR Negeri untuk sertai team Shafie. Kebetulan pula Datuk Peter Anthony adalah Presiden KDM jadi bukan sesuatu yang sukar berunding dengan Darell Lieking. Desas desus Darell dan beberapa pemimpin PKR Sabah keluar dari PKR bukan baru. Mereka hanya menunggu platform. Kini Shafie Apdal bersedia dengan dana tentulah ia bagaikan "'mengantuk disorong bantal".

7. Strategi parti baru tempatan boleh merai undi kerana dijangka BN akan menggekalkan kaedah lama seperti menaja parti tempatan bagi memecahkan undi pembangkang. Terbukti menaja Parti STAR Diketuai Jeffry Kitingan memberi manfaat kepada BN. Semakin banyak parti di sesuatu kawasan semakin menguntungkan BN.



8. Berbalik kepada Shafie Apdal yang akan membelanjakan ratusan juta duit hasil
beliau merompak ketika menjadi menteri dahulu. Kesetiaan para proksi kontraktor akan diuji di sini.

9. Umum mengetahui Datuk Peter Anthony, Presiden KDM Malaysia merupakan proksi dan kroni tegar Shafie Apdal. Shafie pernah menganugerahkan beliau kontrak Projek Bekalan Air Bandar ( BALB) dan beberapa projek Bekalan Elektrik luar bandar. Peter menjadi perantara bagi kontraktor yang ingin mendapat projek dari KKLW. Antara yang terkenal menjadi isu ialah ( setahun 2 kali) syarikat Asli Jati Engineering Sdn. Bhd milik Peter

i.) KKLW/BALB/133/2011 :
Projek Bekalan Air Luar Bandar (BALB) Sistem Retikulasi Negeri Sabah Tahun 2011/2012 Negeri Sabah Zon 9A, Papar, Putatan, Penampang, Sepanggar yang diperolehi pada 09 Ogos 2011 bernilai RM 23,888,888.00

ii.) KKLW/BALB/173/2011:
Projek Sistem Bekalan Air Tenom, Sabah (Fasa 2), Tenom yang diperolehi pada 26 September 2011 bernilai RM 28,888,888.00

9. Syarikat Asli Jati Engineering Sdn. Bhd. (446275-P) yang nama asalnya Saga Sempurna Enterprise Sdn. Bhd #dimiliki oleh

i.) Datuk Peter Anthony (710224-12-5037) beralamat di House No.20 Taman Cantik, 88300 Kota Kinabalu Sabah yang memegang 92.50 % saham

ii.) Joseph Anthony (730713-12-5087) yang beralamat di 143, Kampung Kelatuan, 89007 Papar, Sabah yang memegang 7.50% saham.

10. Malah bukan itu sahaja banyak projek Elektrik dan paip dirembat oleh Datuk Peter ketika Shafie sebagai Menteri KKLW menggunakan syarikat lain.

11. Sama ada PKR atau Darell menjadikan Shafie Apdal sebagai alat atau vehicle kita akan lihat nanti. Siapa makan siapa. Buat masa sekarang parti Baru di Sabah mempunyai dua kawasan Parlimen iaitu Penampang dan Semporna. Parti Pribumi masih 1 kerusi iaitu Pagoh. Penolakan Parti Pribumi Bersatu Malaysia di Sabah lebih awal ada petanda bahawa sentimen parti semenanjung tidak menguntungkan untuk Slogan Sabah untuk orang Sabah. Jadi bukan sesuatu yang pelik jika Shafie Apdal tidak bersama parti bunga raya itu. Akhirnya mereka akan bersatu juga kemudian.

12. Apakah CM Sabah, Musa Aman akan duduk sebagai pemerhati sahaja polemik sekarang? Pastinya beliau mengumpul maklumat dan data tepat. Yang penting jangan pandang rendah kepada parti lain.

Jeneral M
24 September 2016

PETER ANTHONY KRONI SHAFIE APDAL SEDIAKAN DANA HASIL RASUAH RM200 JUTA UNTUK KEMPEN SHAFIE & TUBUH PARTI BARU?


[ 3 mantan pegawai kerajaan sedang berdrama di Kuala Lumpur menjadi pengkhianat, 1 mantan menteri di Sabah tengah pula kumpul duit untuk mencapai misi peribadi].

1. Sumber rapat Shafie Apdal dan kumpulan yang bakal meletakkan Shafie Apdal sebagai Ketua pembangkang menyatakan Datuk Peter Anthony Pengarah Urusan Asli Jati Engineering Sdn. Bhd bakal menyediakan dana besar RM 200 juta untuk kempen dan penubuhan parti baru Shafie Apdal. Dengan dana hasil rasuah projek yang diberikan Shafie ketika Menteri KKLW tentunya dana besar dapat dikumpul untuk membiayai kempen Shafie Apdal.

2. Desas desus pertemuan Shafie dengan Pembangkang Sabah bukan lagi rahsia apabila siri perjumpaan Shafie Apdal di Semporna dan terbaru turut dibantu PKR Sabah.


3. Umum mengetahui Datuk Peter Anthony, Presiden KDM Malaysia merupakan proksi dan kroni tegar Shafie Apdal. Shafie pernah menganugerahkan beliau kontrak Projek Bekalan Air Bandar ( BALB) dan beberapa projek Bekalan Elektrik luar bandar. Peter menjadi perantara bagi kontraktor yang ingin mendapat projek dari KKLW. Antara yang terkenal menjadi isu ialah ( setahun 2 kali) syarikat Asli Jati Engineering Sdn. Bhd miliknya

i.) KKLW/BALB/133/2011 :
Projek Bekalan Air Luar Bandar (BALB) Sistem Retikulasi Negeri Sabah Tahun 2011/2012 Negeri Sabah Zon 9A, Papar, Putatan, Penampang, Sepanggar yang diperolehi pada 09 Ogos 2011 bernilai RM 23,888,888.00


ii.) KKLW/BALB/173/2011:

Projek Sistem Bekalan Air Tenom, Sabah (Fasa 2), Tenom yang diperolehi pada 26 September 2011 bernilai RM 28,888,888.00

4. Syarikat Asli Jati Engineering Sdn. Bhd. (446275-P) yang nama asalnya Saga Sempurna Enterprise Sdn. Bhd #dimiliki oleh

i.) Datuk Peter Anthony (710224-12-5037) beralamat di House No.20 Taman Cantik, 88300 Kota Kinabalu Sabah yang memegang 92.50 % saham

ii.) Joseph Anthony (730713-12-5087) yang beralamat di 143, Kampung Kelatuan, 89007 Papar, Sabah yang memegang 7.50% saham.

5. Peter Anthony didapati turut bersama dlm siri jelajah Datuk Shafie termasuk di Kota Belud baru-baru ini. Anthony akan menggunakan segala hubungan dan rangkaiannya mengumpul dana RM200 juta sebelum PRU 14 ini. Dari manakah lagi sumber lain kewangan Datuk Peter Anthony?

UMS ANTARA PENYUMBANG DANA DATUK PETER ANTHONY. SATU LAGI SUMBER DANA PETER!


6. Sejak 2002 di bawah Mantan Naib Canselornya Prof Datuk Seri Panglima Dr Mohd Noh Dalimin Syarikat Asli Jati Engineering Sdn. Bhd telah mendapat kontrak Di UMS iaitu;

i.) Penyelenggaraan Dan Perkhidmatan Mekanikal & Elektrikal Di Sekolah Kejuruteraan Dan Teknologi Maklumat, Sekolah Perniagaan Dan Ekonomi, Sekolah Sains Sosial, bangunan Canselori (Pentadbiran), Kompleks Sukan Palapes Asrama Pelajar, Sekolah Pendidikan Dan Pembangunan Sosial, Institut Biologi Tropika Dan Pemuliharaan, Pusat Kesihatan, Pusat Perkhidmatan Pelajar, Institut Penyelidikan Marin Borneo, Masjid Dan Perpustakaan Di Universiti Malaysia Sabah pada 15 Ogos 2004 bernilai RM 2,802,562.00 [UMS BEN 11/2002]

ii.) Cadangan Pusat Pembangunan Latihan Luar Bandar Untuk Universiti Malaysia Sabah pada 04 Julai 2003 bernilai RM 1,484,788.00

iii.)Perkhidmatan Penyelenggaraan Mekanikal dan Elektrikal Sekolah Sains & Teknologi, Pusat Penataran Ilmu dan Bahasa Dewan Kuliah Pusat Dan Infrastruktur, Universiti Malaysia Sabah pada 10 November 2004 bernilai RM 9,288,720.00. [UMS BEN 25/2004]

7. Paling menggemparkan dan menjadi isu kes SPRM ialah 3 Februari 2012 apabila akhbar tempatan melaporkan bahawa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah menyiasat beberapa pegawai Universiti Malaysia Sabah (UMS) berhubung tuntutan palsu melibatkan kontrak bernilai RM43 juta bagi kerja mekanikal dan penyelenggaraan elektrik di UMS. Datuk Peter Anthony didapati membuat tuntutan palsu. Elok kes ini dibuka semula sekarang.

8. Kes Asli Jati Engineering Sdn Bhd tidak pernah pudar, 9 September 2015 Datuk Peter Anthony menghadapi pula kes saman dari rakan perniagaannya Datuk John Ambrose Ketua UMNO Bahagian Penampang menuntut 10% komisyen dari projek bernilai lebih kurang RM70 juta untuk penyelengaraan Mekanikal dan Elektrikal di Universiti Malaysia Sabah Cawangan Labuan. Surat-surat kes mereka 16 Jun 2010, 3 Jan 2011 dan 10 Mei 2011 didedahkan di mahkamah. [http://www.dailyexpress.com.my/news.cfm?NewsID=103035]

9. Kes pukul warga tua pada tahun 2013 menyebabkan Peter Anthony ditahan polis dan dibebaskan dengan jaminan polis." dan pistolnya dirampas. Mangsa mengalami kecederaan ringan kepada hidung dan lebam dibahagian tangan dan kaki dalam kejadian tersebut. Ketua Polis Sabah ketika itu Datuk Hamza mengesahkan kejadian. Bagaimanapun kerana Peter ni banyak duit maka kes diselesaikan apabila pelapor menarik balik laporan.

10. Peter Anthony Presiden KDM yang jutawan ini akan sanggup melakukan apa sahaja demi politiknya. Sebagai kuda Shafie Apdal, Peter akan sanggup berkorban untuk Shafie memandangkan semua rahsia Peter dipegang oleh Shafie. Kerajaan sepatutnya juga menamatkan semua kontraknya termasuk di Universiti Malaysia Sabah yang dikatakan masih sehingga sekarang. Sumber-sumber yang dia inilah digunakan untuk menyerang kerajaan kembali.

11. Kerajaan juga harus memeriksa maklumat mengenai penglibatan beberapa pihak kedutaan China di Malaysia yang terlibat membantu gerakan pembangkang di Sabah dan di negara ini. Pengkhianat negara akan sanggup melakukan apa sahaja asalkan matlamat berkuasa mereka tertunai.

12. Sejak Jabatan Kehakiman AS diperalatkan menyerang institusi PM di Malaysia terdedah konspirasi pegawai kerajaan seperti SPRM, Mantan Peguam Negara dan Bank Negara. Percanggahan maklumat SPRM dan FBI jelas ada agenda tersembunyi pihak-pihak yang mahu kerajaan digulingkan secara tidak demokrasi.

13. Semoga mesej ini diambil perhatian oleh kerajaan pusat dan YAB Datuk Seri Panglima Musa Hj Aman Ketua Menteri Sabah. Selagi berkuasa gunalah kuasa itu. Arahkan semua agensi negeri serta UMS agar tolak syarikat yang jelas terlibat dalam memberi dana menggulingkan kerajaan.


Captain M
28 Julai 2016

#Nota: Mari kita lihat mampukan Peter Anthony mengumpul 200 juta? Benarkah dia akan terus setia dengan Shafie?

Wednesday 14 September 2016

FAKHRI YASSIN MAHIADDIN DAN ADLAN BERHAN JUTAWAN YANG AKAN MEMBIAYAI KEMPEN MUHYIDDIN PRESIDEN PPBM?


1. Selain proksi Muhyiddin sejak beliau pernah menjadi MB Johor pastinya proksi beliau semasa menjadi Menteri dan TPM akan membantu kempennya selaku Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia ( PPBM). Proksi Mahathir pastinya akan kekal bersama.

2. Apa yang menarik kali ini Muhyiddin bakal menampilkan kuasa wang anaknya Fakhri dan menantunya Adlan Berhan. Kaya dan jadi jutawan semasa Muhyiddin sebagai Menteri dan TPM pastinya akan memanfaatkan semula hasil tuaian lama.

3. Ramai yang tidak tahu siapa Fakhri Yassin. Anak sulung Muhyiddin Fakhri Yassin pernah dikaitkan dengan Panama Papers dengan dua entiti syarikat di British Virgin Islands.

4. Pengerusi Eksekutif Syarikat Thriven Berhad itu membentuk Akila Way Limited BVI pada 11 Mac 2004 ketika berumur 28 tahun.

5. Ia dibuat selepas lima tahun berkhidmat sebagai penganalisis pelaburan di Hwang DBS – kerja pertamanya selepas tamat ijazah ekonomi perniagaan daripada Universiti London. Akila Way dibentuk melalui WBC Limited, syarikat berpangkalan di Wan Chai, Hong Kong. Sepuluh tahun kemudian, Fakhri menubuhkan Farsight Plan Investments Ltd pada 4 Jun 2011

6. Pada tahun 2015 Anak Muhyiddin Yassin iaitu Fakri Yassin telah membeli syarikat hartanah Mulpha Land bernilai lebih RM 130 juta. Menggunakan dua syarikat iaitu Teladan Kuasa Sdn Bhd dan Ketapang Capital Sdn Bhd menguasai majoriti saham Mulpha Land.

TERKINI: SENARAI PENUH KABINET MALAYSIA