Saturday 23 September 2017

ASYIK 'PAU' DUIT SETIAUSAHA POLITIK SIVARASA MP SUBANG DITANGKAP SPRM!


1. Sivarasa Rasiah Ahli Parlimen Subang meroyan kepada SPRM kerana menahan anak buahnya Naveen Kularasa Rasiah. Siapapun Naveen yang pasti dia keluarga Sivarasa dan juga Setiausaha Politiknya. Sivarasa Rasiah kata kakitangannya tidak bersalah!

2. Naveen dan 2 lagi pegawai Sivarasa iaitu Joshua Kalaiselvan dan NicoKam ditahan SPRM 22 September dan kini direman 4 hari kerana terlibat meminta rasuah RM20,000 berkaitan urusan imigresen dan disiasat dibawah Seksyen 16(a) Akta SPRM (Meminta/Menerima rasuah).

Thursday 21 September 2017

LAS LENAS MILIK ARUMUGAM DAN MAHATHIR BOLEH PESTA ARAK DAN JUDI DATANGLAH! TIADA LARANGAN


1. Masuk bulan oktober pastinya isu OktoberFest, Better Beer Festival atau Pesta Arak muncul kembali dan menjadi kebisingan rakyat Malaysia. Bagi Negeri Selangor dan Pulau Pinang Negeri Pakatan merayakan Pesta Arak bukan masalah untuk mereka. Kelulusan tempat dan PBT mudah dapatkan. Namun di negeri BN, kelulusan pesta arak sukar diperolehi malah yang terbaru di Kuala Lumpur tidak diluluskan oleh DBKL.
2. Bagi rakyat Malaysia dan mereka yang berfikiran liberal demi arak tu jangan susah kalau rasa pening pesta seperti ini masih dibuat di hotel-hotel atau pusat hiburan milik proksi Mahathir. Hotel dan pusat hiburan milik-milik Berjaya Group misalnya mereka ada penganjuran secara privasi. Bolehlah datang sana. Tak perlu pening. 
Las Lenas Argentina

Sunday 17 September 2017

HALIMAH PRESIDEN MELAYU SINGAPURA YANG DI 'LEMBUKAN' PAP JADI CONTOH DAP MALAYSIA?


1. Akhirnya penyusunan perancangan PAP berjaya meletakkan Halimah Yaacob sebagai Presiden Singapura wanita Melayu pertama sejak 47 tahun lalu. Apa yang perlu dibangga dengan Halimah Yaacob? Benarkah beliau layak?benarkah beliau kuat jika ada pertandingan kerana beliau menang tanpa dipilih (tanpa bertanding) dalam Pilihanraya Presiden!

2. Di Malaysia DAP dan PAN begitu gembira sekali dengan pelantikan Halimah. Mereka menggunakan sebagai buah politik menunjukkan Singapura tidak perkauman dan beginilah usaha DAP nanti kalau berkuasa.

Apa yang Rakyat Malaysia perlu tahu!

3. Pilihanraya Presiden kali ini dikhaskan untuk calon-calon sesuatu kaum dan kali ini untuk orang Melayu. Sistem presiden dipilih melalui pilihan raya bermula pada tahun 1993. Syarat utama bertanding calon Presiden ialah jika calon kerajaan mestilah dari jawatan penting kerajaan melebihi 3 tahun. 

TIDAK MAHU 'DILEMBUKAN' ANINA '4 KALI KLIMAKS' KELUAR PPBM LAWAN MUHYIDDIN MUKHRIZ




1. Bermula dengan penyebaran isu peribadi skandal seks Anina dan pendedahan pembantu khas Anina pada disember 2016 akhirnya karier politik Anina berakhir apabila dipecat. Perjalanan politik Anina mudah diramal. Apapun ulasannya strategi memecah belahkan PPBM oleh pelbagai pihak itu sangat berjaya. Sila baca.

Monday 4 September 2017

KHALID IBRAHIM BERI AMARAN PKR SAMAN 'ECOWORLD BERHAD' AZMIN BAKAL MANGSA RAFIZI KERANA ECOWORLD?


1. Tan Sri Khalid Ibrahim bekas MB Selangor 16 Ogos lalu menyuarakan rasa bimbang dan tidak puas hatinya desas-desus pimpinan tertinggi PKR yang pernah di samannya memfitnah mengaitkannya dengan EcoWorld Berhad sudah mula membangkitkan kembali cerita dengan syarikat itu. 

2. Perbalahan antara Azmin Ali MB Selangor dan kem Rafizi sudah mula membangkitkan hubungan Azmin Ali dengan Tan Sri  Liew Kee Sin Pengerusi Eco World yang dikatakan menaja wang kepada Azmin Ali. Rafizi dan Saifuddin seakan mengesahkan apa yang terjadi kepada Tan Sri Khalid turut berlaku kepada Azmin Ali. Pastinya Rafizi akan melakukan apa saja untuk menjatuhkan Azmin nanti. 

Rafizi terus mengasak Azmin malah Anwar sanggup dikata sebagai insan 'terpenjara'. Apa lagi yang bakal Rafizi lakukan?

3. Mengesahkan hubungan Azmin dengan EcoWorld apabila Eco World Group Development Berhad membeli tanah rampasan milik LBCBNSB seluas 2,198.4 ekar di Ijok, Kuala Selangor secara tunai RM1.18billion. Azmin pada 3 September 2016 mengumumkan ia satu cara menyelesaikan projek terbengkalai Alam Perdana sekian lama. Namun yang kekal menjadi isu ialah pampasan tanah pemilik tanah dan peneroka tanah PKPS kekal tidak dibayar sehingga sekarang oleh pemilik baru.

Saturday 2 September 2017

TANAH ALAM PERDANA TERGADAI: KHAIRUDDIN ABU HASSAN & AZMIN MB KENYANG, RAKYAT SELANGOR DERITA!


1. Kisah tanah milik Perbadanan Kemajuan Pertanian Selangor (PKPS) yang menjadi Projek Bandar Alam Perdana sejak 1979 ini memang begitu panjang melibatkan 2,820 ekar tanah dan 651 peneroka. PKPS juga menubuhkan syarikat Ladang Bukit Cherakah Nominees Sdn. Bhd. (LBCNSB) mengendalikan projek ini namun gagal. Lebih lanjut pertikaian ini boleh baca Selangor-leak.com 

2. LBCNSB yang ditubuhkan turut bertukar tangan kepada milik Dato' Chin  Chan Leong- pernah terlibat kes saham Fountain View Plantation Berhad, Chan Sen San dan Dato' Paduka Khairuddin Abu Hassan pendokong kuat Tun Dr Mahathir yang juga ahli lembaga pengarah Mujur Zaman Sdn Bhd.  Berapa ramai yang tahu derita rakyat Selangor atau pembeli rumah di Alam Perdana? Apatah lagi dalangnya Khairuddin dan Chin Chan Leong.

3. Nampak tak Khairuddin? dia sibuk hal 1MDB sehingga ke luar negara tetapi projek sendiri Alam Perdana Ijok mereka gagal sehingga tanah dirampas apabila tak mampu bayar premium. Akhirnya pemilik tanah dan juga pembeli rumah di Bandar Alam Perdana terpedaya dan ditipu. Lagi mahu sembang hal rakyat ke? Poket kenyang rakyat derita!

TERKINI: SENARAI PENUH KABINET MALAYSIA