Saturday 29 July 2017

PEGAWAI BANTU RASUAH SHAFIE APDAL DI KKLW KINI BANTU 'SPLASH' & AZMIN ALI RM2.7B DI KETTHA


1. Walaupun KSU KKLW dan kes Pengarah Jabatan Air Negeri Sabah (JANS) ditangkap SPRM dan didakwa di mahkamah sebenarnya misteri rasuah KKLW ketika Shafie Apdal sebagai Menteri KKLW sejak 10 April 2009 hingga 29 Jula 2015 masih belum terungkai penuh. Kita percaya SPRM sekalipun merampas segala dokumen dan menyiasatnya mereka mungkin masih perlukan masa untuk membuktikannya. Maklumlah pegawai kerajaan sekarang bijak tidak meninggalkan jejak yang ketara selepas melakukan rasuah dan salahgunakuasa.

Friday 28 July 2017

UNISEL & JANA NIAGA TIADA HUBUNGAN KONTRAK, MENGAPA EXCO SELANGOR BERBOHONG?


1. Ketua Angkatan Muda Keadilan Nik Nazmi Nik Ahmad yang juga Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (EXCO) Pendidikan, Pembangunan Modal Insan, Sains, Teknologi dan Inovasi semalam menyelar Rizal Mansur berhenti berlagak seperti jaguh seolah membela UNISEL.


Kata Nik Nazmi berkata 

“Pada masa ini, Unisel dan Jana Niaga sudah tidak ada hubungan kontrak,” . Rujuk kenyataan media Nik Nazmi 

2.  Tidak ada hubungan kontrak? Apa yang Nik Nazmi selaku Exco Pendidikan Selangor ini bohongkan? Sama ada dia tak baca surat MBI, Jana Niaga Sdn Bhd dan Unisel atau dia tak masuk dalam mesyuarat atau geng kartel kenyang dia tidak. Sebab tu Nik Nazmi selaku Exco jawab merapu.Sepatutnya dia jawab surat itu berdasarkan dokumen yang didedahkan.

Monday 24 July 2017

KERANA KOMISEN RM600 JUTA PENJUALAN SPLASH APA LAGI HELAH AZMIN MB SELANGOR?



1. Apa lagi helah Azmin Ali MB Selangor mengenai SPLASH? Kata Azmin, kerajaan pusat belum memaklum nilai ambil alih SPLASH kepada kerajaan negeri Selangor. Semua pihak tahu hubungan ISTIMEWA Azmin Ali dengan syarikat taikun Gamuda yang memiliki SPLASH. April lalu Tan Sri Khalid Ibrahim bekas MB membuat kenyataan media mengenai SPLASH apa moral Azmin bersungguh-sungguh mahu membayar RM2.7 billion kepada SPLASH meskipun taksiran asal hanya RM250juta? Baca di sini



2. Azmin MB berkata, Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air (KeTTHA) menerusi surat bertarikh 26 Mei 2017 hanya memaklumkan kaedah penilaian ke atas Splash oleh penilai bebas antarabangsa yang dilantik kerajaan pusat.

Friday 21 July 2017

AZMIN ALI ARAH MBI BAYAR SYARIKAT DITAMATKAN KONTRAK DI UNISEL SELEPAS CAMPURTANGAN 'GENG KARTEL' AZMIN?



1. Selalu kita dengar Azmin dan Nik Nazmi Nik Ahmad EXCO) Pendidikan, Pembangunan Modal Insan, Sains, Teknologi dan Inovasi Selangor mahu menyediakan pendidikan  percuma namun masalah UNISEL milik kerajaan negeri pun masih bercelaru. Ingat lagi kes Unisel pada tahun 2012 pertikaian antara UNISEL dan Jana Niaga Sdn Bhd (JNSB)  yang mengoperasikan kediaman pelajar di Kampus Induk UNISEL Bestari Jaya sehingga pintu pagar dikunci malah pekerja JNSB berdemo di depan pintu pagar UNISEL.

2. UNISEL menuduh JNSB gagal mengikut kontrak dan kerja mereka tidak memuaskan, JNSB pula menuduh UNISEL gagal membayar perkhidmatan sehingga 17 bulan. Apapun semua ini adalah petanda salah tadbir pengurusan UNISEL dan bukti betapa UNISEL tidak mempunyai wang untuk menguruskan UNISEL. 

3. Kemelut UNISEL tidak berakhir walaupun selepas pelantikan Profesor Dato' Dr Mohammad Redzuan Othman Bekas Pengarah Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaya (UMCEDEL) pro PKR yang tidak disambung kontrak di UM menggantikan Profesor Dr Anuar Ahmad pada 15 Disember 2015. Azmin Ali MB Selangor yang dilantik 23 September 2014 pula meneruskan misi menyelesaikan pertikaian JNSB dengan UNISEL.

Thursday 13 July 2017

TERBARU SKANDAL ZURAIDA PERUNDING HUTANG SYARIKAT PEMIMPIN PKR AMPANG DI YAYASAN SELANGOR


1. Zuraida Kamaruddin Ahli Parlimen Ampang selaku Timbalan MPN Negeri Selangor yang juga Ketua Wanita PKR berhdapan dengan skandal baru iaitu penglibatan beliau dalam membantu syarikat Naib Ketua PKR Ampang Abdul Latif Shaari iaitu "TREMENDOUS PROGRESS SDN BHD" yang berhutang dengan Yayasan Selangor RM233,833.00 

2. Sebuah NGO Inspirasi Melayu Gombak, dipengerusikan oleh Datuk Zul Azhari Mohamed Juah tampil ke Yayasan Selangor mendedahkan dokumen dan meminta penjelasan Yayasan Selangor apabila nama YB Zuraida Kamaruddin dan bekas YB CC Lee terlibat sebagai perunding hutang dengan Yayasan Selangor.

Monday 3 July 2017

KERANA PROKSI LIM GUAN ENG DALAM PCCC CONSORTIUM ZENITH CONSTRUCTION DI BAYAR RM209 JUTA!

1. Kenapa agaknya Kerajaan DAP pimpinan Lim Guan Eng selaku Ketua Menteri Pulang Pinang boleh terlebih bayar 400% kepada syarikat pemegang konsesi Terowong Pulau Pinang? Tentulah Lim Guan Eng dan Consortium Zenith Construction Sdn Bhd punya kepentingan dalam projek itu!

2. 10 Mei 2016 Datuk Seri Abd Rahman Dahlan Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BNSC) pernah mempersoalkan mengenai konflik kepentingan syarikat Consortium Zenith Contruction Sdn Bhd (sebelum itu CZBUCG) yang dilantik Lim Guan Eng memberikan projek kepada kalangan pemegang sahamnya seperti Astral Supreme Berhad (kini Vizione Holdings Berhad). 


3. Dato' Ng Aun Hooi pemilik dan pemegang saham Syarikat Wira Syukur (M) Sdn Bhd hingga kini masih pemegang saham dalam Consortium Zenith Contruction Sdn Bhd (CZCSB). Astral Supreme sebelum ini adalah konsultan projek terowong. Astral atau 
Vizione Holdings Berhad juga telah mengambil alih Wira Syukur (M) Sdn Bhd (WSSB)

TERKINI: SENARAI PENUH KABINET MALAYSIA