Tuesday 5 December 2017

ABANG DAN ABANG IPAR AZMIN BAKAL DIPANGGIL SPRM? MEROYANLAH AZMIN!


1. Sejak 'Aboy' anak Saudara Azmin Ali direman SPRM Azmin MB Selangor berterusan menyerang SPRM memperlihatkan sikap 'double standard' nya terhadap SPRM. Jika pegawai PBT ditahan SPRM beliau mahu diserahkan kepada SPRM  tetapi jika anak saudaranya Azmin berkata ini satu 'konspirasi'. Tahniah pada SPRM terus 'cool' dan profesional.

2. Portal Sabahkini2 yang melaporkan awal penangkapan Mohd Nuzul Fadli pada 29 November lalu dengan istilah 'Anak Saudarar MB Selangor' sekali lagi pada 2 Disember membuat laporan Mohamed Azman Ali abang Azmin MB Selangor bakal dipanggil SPRM tidak lama lagi. Tanda-tanda meroyan dah ada.

3. Hari ini utusan turut melaporkan "Lagi keluarga terdekat MB Selangor dalam radar SPRM" . Laporan itu menyebut satu lagi tangkapan akan dilakukan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dalam masa terdekat terhadap individu yang dikatakan mempunyai kaitan dengan Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali bagi membantu siasatan kes salah guna kuasa dan rasuah.

4. Hakikatnya tidak lain tidak bukan ia mesti Azman Ali, abang Azmin Ali atau abang Shamsidar isteri Azmin. Sejak Aboy ditangkap Azman antara keluarga Azmin yang cuak dan berusaha menutup segala cacat cela. Beliau dikatakan setiap hari menghubungi Azmin Ali bimbang dengan tangkapan SPRM. Aboy telah memecahkan banyak rahsia pemberian rasuah syarikat untuk Azmin dan keluarga mereka.

5. Pendedahan terbaru Kondominium Mewah G Residence milik Aboy berharga kira-kira RM 2 juta pastinya memberi tekanan kepada Azmin Ali sebagaimana kisah Adam Rosly yang akhirnya tumbang selepas rumah serta kenderaan mewahnya didedahkan sehingga menipu siasatan SPRM.

6. Kita mohon SPRM memanggil dan menahan abang Azmin Ali serta beberapa keluarga Azmin termasuk abang-abang Shamsidar (ipar) isteri Azmin yang dikatakan mendapat banyak tanah di negeri Selangor.

7. Ummi Hafilda adik Azmin terus menyerang malah Azwan Ali terbaru ini mahu berjumpa PM dan Dato' Razali Ibrahim untuk membantu menumbangkan Azmin Ali. Apapun kita serah kepada siasatan SPRM. Kita yakin Azmin dan keluarganya bakal didakwa.


8. Sebelum ini Captain M telah mendedahkan dalam dua artikel mengenai kekayaan dan kenderaan mewah termasuk ferrari, Range Rover milik Syarikat yang dikaitkan dengan Azmin dan abang-abang Shamsidar Taharin. Klik Artikel 1 dan Klik Artikel 2.


SIAPA TAK KENAL JOHAN TAHARIN?
Abang Shamsidar Taharin di Selangor juga banyak mendapat projek serta tanah di Negeri Selangor. Elok juga SPRM tahan mereka ini. Moga perompak seperti Azmin dapat ditangkap malah boleh didakwa dalam Seksyen 23 Akta SPRM

Captain M
6 Disember 2017

3 comments:

  1. keluarga azmin suka tayang semua benda dalam media sosial. bila kantoi kan nangis

    ReplyDelete
  2. Tayang2 dlm media sosial. Diaorg nk tunjuk lagak mcm dato vida ker. Yg tu xper la bkn kaya sbb politik.

    bankami.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. derang mmg dah kaya la sebelum azmin masuk politik lah . korang apa tau hanya yg intermediate family je tau . bila azmin masuk politik mereka jadi terkenal . azwan spt biasa propaganda popularity

    ReplyDelete

TERKINI: SENARAI PENUH KABINET MALAYSIA