Saturday 1 April 2023

Laporan Siasatan SPRM Bukti Hakim Nazlan Langgar Kod Etika Hakim tapi Maimun buat bodoh!



1. Salinan dokumen yang didakwa laporan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung siasatan terhadap Hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Mohd. Nazlan Mohd. Ghazali kini terdedah tular dalam media sosial.

2. Laporan berhubung dakwaan pelanggaran kod etika hakim yang dikemukakan SPRM kepada Ketua Hakim Negara, Tun Tengku Maimun Tuan Mat itu dikongsi oleh pemilik akaun Twitter mahazalimreturn.


3. Berdasarkan maklumat pada muka akhir salinan dokumen tersebut, SPRM mengesyorkan tindakan tatatertib dikenakan terhadap Mohd. Nazlan di bawah Kod Etika Hakim 2009.














6 comments:

  1. (Video) Kalau Jokowi mahu lingkupkan Singapura kenapa kita terhegeh hegeh mahu jadi barua LeeKwanYew@DAP..!? Malaysia bila lagi nak lingkupkan LeeKwanYew@DAP..!?

    Dari dulu lagi aku dah kempen lupakan Singapura dekat dan rapatkan hubungan sesama serumpun dengan negara Indonesia.. Negara serumpun Dan sama pegangan kalimah dan akidah..!!

    https://youtu.be/rGwUQj8ZSWM

    Sepertiga orang kaya di Singapura adalah Dari Indonesia. Dan tak kurang hebat nya Kartel kertel Mafia Mata Sepet Malaysia yang dinaungi oleh pemimpin pemimpin Malaysia dangan membela kroni kroni mata Sepet.

    Wang asing paling banyak di Singapura ialah Indonesia Dan wang Kartel mafia Mata Sepet Dan barua barua LeeKwanYew@DAP Dari Malaysia adalah No 6 di Singapura..!!

    Saya Ulanggg..!!! No 6 terrrbanyak wang orang Malaysia di Singapura..!!

    https://youtu.be/qARRqKkzSZw

    Walaupun Perdana Menteri silih berganti tapi Kartel Dan mafia Mata Sepet yang berkiblat pada Singapura masih menguasai dan mencatur politik setiap Perdana Menteri Malaysia termasuk PMX.

    https://youtu.be/k3v4imdmCWk

    Tidak tekecuali di Indonesia keadaan lebih parah bila mafia mafia migas dann mafia menguasai sumber daya alam jugak berkiblat ke Singapura.

    Rakyat Indonesia keturunan Tiongkok sudah berislamisasi dengan nama Indonesia tapi ras hubungan sesama kaum Cina di rantau Asia Tenggara sangat kuat dalam isu ras perkauman..!!

    Pemerintah Indonesia sukar menentukan siapa talibarut Dan barua Kartel mafia mereka yang berkiblatkan ke Singapura..!!

    https://youtu.be/iAPx8NDiKyM

    Import mentah harga murah ke Singapura dan jual semula ke Indonesia dengan berkali lipat harga nya. Beri air mentah 3 sen jual ke Malaysia balik berlipat Kali ganda. Video bawah ni haah

    https://youtu.be/MU0W5e4C3Rw

    Politik Hipokrasi adalah Kekuatan Nepotisme di Singapura.

    Link kat bawah ni haahh sial..! Ada charta dan gambar hubung kait sesama keluarga Lee Kwan Yew.

    https://jesscscott.wordpress.com/2015/08/31/siblings/

    Orang bodoh saja menyatakan Singapura amalkan meritokrasi... Pada bangsa Melayu dan India warga Singapura fikir fikirkan lah. Politik persepsi yg menghayalkan barua dan walaun di negara ini selama ini.

    PRN June 2023 ini adalah masa terbaik melingkupkan saki baki barua barua DAP@ LeeKwanYew secara total.

    Lahirkan generasi Melayu baru, bina rangkaian Kartel mafia Melayu dengan visi dan misi yang baru Dan menguasai semua rangkaian ekonomi negara...

    Lahirkan generasi Melayu baru, bina rangkaian Kartel mafia Melayu dengan visi dan misi yang baru Dan menguasai semua rangkaian ekonomi negara... Kalau pandai trading kita bina rangkaian traders Kartel mafia Melayu' yang menjanjikan pulangan sangat lumayan

    https://youtu.be/o8DAUj49L9M

    Nah saksikan link kat bawan ini jadi saksi betapa kronik hipokritnya politik Lee Kwan Yew abang besar DAP itu..!!

    https://jesscscott.wordpress.com/tag/family-tree/

    Lupakan Singapura tinggalkan Singapura... duri dalam daging bila berbaik dengan Singapura.

    Dari dulu lagi aku dah kempen lupakan Singapura dekat dan rapatkan hubungan sesama serumpun dengan negara Indonesia.. Negara serumpun Dan sama peganang kalimah dan akidah..!!

    Saya ulanggggg..

    https://youtu.be/qARRqKkzSZw

    video atas ni (saksikan video atas tu..!!)

    ReplyDelete
  2. Barua versus Barua...

    Kenapa 9 kan bagus kalau kasi 90 lagi.. kikikik

    Sembilan tuntutan yang dikemukakan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim, berdasarkan writ saman saman berjumlah RM150 juta sepertimana dilaporkan oleh Astro AWANI:( Astro milik kroni Tun)

    i. Ganti Rugi Am (“General Damages”) disebabkan penghinaan terhadap plaintif daripada kenyataan-kenyataan fitnah defendan tersebut berjumlah RM50 juta.

    ii. Sejumlah Ganti Rugi Teladan (“Exemplary Damages”) disebabkan penghinaan terhadap plaintif daripada kenyataan-kenyataan fitnah defendan tersebut sejumlah RM100 juta.

    iii. Perintah bahawa defendan dengan serta-merta menarik balik kesemua dan setiap satu kenyataan-kenyataan defendan tersebut.

    iv. Perintah bahawa defendan menyebabkan kesemua perkongsian kenyataan- kenyataan tersebut di semua platform media sosial dan/atau media elektronik cetak yang telah tertular tersebut dipadam dengan serta-merta, yang mana telah dikongsi oleh pengguna-pengguna lain di atas kesalahan defendan sendiri.

    v. Perintah bahawa defendan hendaklah membuat permohonan maaf secara bertulis kepada anak guam kami tanpa syarat dan secara terbuka termasuk dengan aku janji bahawa defendan tidak akan sama sekali membuat apa-apa kenyataan

    vi. Perintah bahawa defendan mengadakan satu sidang media khas sempena permohonan maaf dan aku janji kepada plaintif

    vii. Faedah ke atas ganti rugi di atas pada kadar lima peratus setahun dari tarikh writ saman ini difailkan sehingga penyelesaian penuh terhadap defendan;

    viii. Kos tindakan ini ditanggung oleh defendan.

    ix. Relif-relif lanjutan yang difikirkan suai manfaat oleh Mahkamah Yang Mulia ini.

    Selamat bergaduh wahai barua barua LeeKwanYee@DAP... Bergaduh lah kau sampai mampos..!!

    Pada orang Melayu' sekelian meh kita tepok tangan dan ketawa terbahak bahak saksikan semua barua barua DAP@LeeKwanYew bercakaran dan berbunuhan sesama sendiri...

    Haah tepokkkk..!!

    #haahtepokkk

    ReplyDelete
  3. .Pasal ni lah PRN June 2023 ini kenapa perlu nya pengundi Melayu melingkupkan semua saki baki barua DAP @LeeKwanYew.

    Mme betul pun sbb itu Melayu' kena hapuskan dolu saki Baki barua barua LeeKwanYew@DAP ini.. Klu barua ni lingkup PRN June 2023 Kali ini.. Singapura pun boleh lingkup sekali..!!

    Asal Cina anak taikun kroni lepas, penyanyi Melayu' sangkut kimak sungguh...

    Dah macam hampeh Malaysia ni..!!

    Ini lah alasan dan masa kasi lingkup kan semua barua barua DAP@LeeKwanYew PRN June 2023 nanti..!!

    Link bawah ni haahh... Nasib Yassin, Nevin Tan Dan seko anak pemimpin PAN (lahir dari kacukan permanian bayi Tabung uji benih tuan besar Lee Kwan Yew ) Ajommm Melayu' Kasi Balun jangan tak balun barua barua DAP@ LeeKwanYew ni...

    https://majoriti.com.my/berita/2022/04/04/apa-nasib-yasin-sulaiman-ini-tiga-kes-ganja-libat-golongan-vip

    Jabatan Peguam Negara menolak permohonan Yasin untuk mengkaji pertuduhan tersebut.

    Dalam pertuduhan baharu, Yasin didapati dalam milikannya dadah berbahaya jenis Kanabis seberat 193.7 gram di sebuah kondomonium di Persiaran Surian Damansara Indah Resort Home, PJU 3, Kota Damansara di sini, pukul 5.30 petang pada 24 Mac 2022.

    Yasin didakwa mengikut Seksyen 6 Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952 dan boleh dihukum di bawah Seksyen 39A(2) akta sama.

    Ia memperuntukkan hukuman penjara seumur hidup atau tidak kurang lima tahun dan juga boleh dikenakan hukuman sebat tidak kurang 10 sebatan jika sabit kesalahan.

    Satu lagi pertuduhan, Yasin mengaku tidak bersalah menanam 17 pokok dalam pasu plastik berisi tanah yang mana daripadanya Kanabis yang diperoleh secara terus atau tidak langsung pada tempat, waktu dan tarikh sama.

    Fitnah Najib sampai togel dikerjakan sekarang fitnah Mahiuddin... Akhirnya Jho Low lesap dan kaum Jho Low tepok tangan ketawa terbahak bahak tengok barua barua mereka DAP@LeeKwanYew berbunuhan sesama sendiri dan sampai sekarang barua mereka iaitu kes Zety Taufik Ayman lesap 700 juta sampai sekarang terkinja kinja senang lenang.. macam pantekk la semuanya

    Anak taikun Nevin Tan tanam berkilo kilo ladang ganja condo mewah bebas lepas, penyanyi Melayu tanam ganja kena penjara... Macam pantek laaaa..!

    Link bawah ni...

    Ko orang hagak babi sekor ni lepas atau tidak nanti... Lu fikir la sendiri...!!

    https://www.nst.com.my/news/crime-courts/2023/05/907726/datuk-seri-charged-asking-receiving-rm15-million-bribe

    Komplot Manipulasi Tuduhan Terhadap Sim Untuk Burukkan Hamzah Zainuddin. SPRM belum pasti projek yang mana yang terlibat, jadi mereka hanya sebut “apa-apa projek” milik agensi-agensi di bawah KDN.

    Datuk Seri Sim mengaku tak salah kes rasuah RM15j dikait bekas menteri KDN
    Ahli perniagaan Sim Choo Thiam didakwa meminta dan menerima jumlah itu untuk membantu orang lain dalam mendapatkan projek.

    https://www.malaymail.com/news/malaysia/2017/02/20/datuk-seri-among-22-individuals-charged-with-being-geng-24-members/1319051

    Tungguuuuu...!!

    Rayuan Syed Mokhtar pasal isu cukai dah kena bayar denda..??

    Macam sial... Asal Babi lepas..!!

    Balun barua balunnn..!!

    ReplyDelete
  4. Kesalahan PAS ialah melayan Mahathir setelah Angkat Kaki Dari GTA Dan PejWang..

    Sepatutnya biarkan saja legacy itu melingkup di Pulau Batu Putih Singapura sana..

    Mana mana pemimpin yang melayan kerenah Tun Mahathir akan melingkup bersama sama Tun dan boboi dalam pilihanraya nanti..!!

    GTA tidak dapat berfungsi dengan baik selain gagal menarik sokongan pengundi terutama ketika Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU-15), November lepas.

    Dr Mahathir memaklumkan, beliau kini bergerak melalui medium Proklamasi Orang Melayu selain tidak terlibat dengan mana-mana parti politik di negara ini.

    Februari lalu, Dr Mahathir mengumumkan beliau keluar daripada Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) bersama 12 lagi ahli yang lain.

    Sepatutnya biarkan saja Tun Mahathir Dan Boboi melingkup jangan layan barua DAP@ LeeKwanYew ini. Proklaminasi Gun sekadar Proklaimanasi pantek Tun Dan Boboi semata mata..!! Bukan untuk Melayu' apa lagi untuk Isle..

    Anak anak Tun bukan Mesra masjid anak perempuan nya Mesra gereja, COMANGO, LGbT Politik toksik..

    Mana mana pemimpin yang melayan Tun PRN akan datang akan kalah dalam mana mana pilihanraya

    ReplyDelete
  5. NO UMNO NO DAP...!!

    .Orang Melayu' dah sedar semua pemimpin Melayu' UMNo dolu dolu diciptakan untuk jadi barua LeeKwanYew melalui agen nya taikun taikun mata sepet bersama hidden hand MCA / DAP ..

    Sekarang UMNo dah melingkup dan hancur. UMNo Terpaksa tunduk pada komunis DAP.

    Umpan Khairy, Shahril jadi PM petanda DAP tiada calon layak.. DAP dah tak ada calon Melayu' untuk dikudakan ...

    Aljuboori adalah pemimpin Melayu' terakhir DAP kudakan sebagai barua tuannya LeeKwanYew @DAP..

    Baru-baru ini, bekas Ahli Parlimen Bangi dari DAP, Dr Ong Kian Ming mengajak bekas Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin dan bekas Ketua Penerangan UMNO, Shahril Sufian Hamdan, menyertai DAP kerana parti itu tiada calon untuk diangkat menjadi Perdana Menteri (PM).

    Umno pun macam tu. Masuk pakatan hancing sebab dah tewas teruk. Lingkup abiss.. sbb mudah UMNo pemimpin nya hanya acah acah power Melayu' Islamik' sebenarnya.

    Sapa percaya kat sumpah keramat UMNo pasti melingkup kena main, Ahli UMNo tak serik jadi mangsa tipu.

    60 tahun dapat kuasa, hancur orang Melayu dibuatnya sebabnya UMNo bergantung pada Kartel mata sepet bertuankan tetap DAP@LeeKwanYew walaun Kartel mata sepet ini warga nagara ini.

    Sekarang UMNo lagi hancur. UMNo Terpaksa tunduk pada komunis DAP. Terhegeh hegeh menumpang kasih sayang DAP bertuankan Lee Kwan Yew. UMNo Sama sama masuk tong taik najis bersama PKR.

    Lingkup kan barua Al Jubori PRN ini maka barua hapuslah semua barua barua DAP Singapura@LeeKwanYew Dan automatik melingkup juga negara Singapura sana

    ReplyDelete
  6. Kenapa PMx sangat tergesa gesa dalam isu kalimah Allah.. Lebih helok Mahkamah Persekutuan jalankan tanggungjawabnya.

    Apa motif kerajaan PMx..!?

    UMNo sedia pertahan isu kalimah Allah.

    Peerghh..!!

    "UMNo bukan tuan rumah. UMNo tumpang kasih sayang DAP@ LeeKwanYew saja", kata Mat Asan

    Makna kata UMNo macai DAP tuan beso Lee Kwan Yew .!! UMNO membawa dasar mempertahankan dan memperjuangkan hak keistimewaan orang Melayu serta Islam mengikut Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan, manakala DAP membawa dasar kesamarataan kaum dan agama atau ‘Malaysian Malaysia’... Celah mana adanya persamaan UMNo/DAP.!?

    Fiyyooo..!! UMNo Ketua Penerangan UMNO, Azalina Othman Said berkata, UMNO akan kekal terus berjuang menegak dan mempertahankan Islam sebagai agama Persekutuan serta menghormati prinsip kebebasan beragama seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan... Peerghh..!!

    Kenapa UMNo tak tanya tindakan tergesa gesa kerajaan Brother Anwar Bin Ibrahimmenarik balik rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang membenarkan penggunaan kalimah Allah, Baitullah, Kaabah dan solat dalam penerbitan bahan agama Kristian pada ketika ini dipersoalkan.

    Apa motif Brother Anwar Bin Ibrahim.. Pluralisma atau atas desakan golongan liberal atau desakan sekutu dalam DAP..!?

    Ahli Parlimen Pasir Gudang, Hassan Abdul Karim melahirkan kehairanannya kenapa kes rayuan itu tidak diberi peluang diputuskan mengikut undang-undang Perlembagaan di Mahkamah Rayuan.

    Macam Tun rupanya acah acah power Melayu' Islamik' akhirnya serah Pulau Batu Putih pada anak Lee Kwan Yew sambil gentel telo ajer..!!

    Apakah mintri UMNo ni sekadar acah acah power pertahan kalimat Allah sambil gentel telo ooopsss silap..bijik kelentit...!!?

    #itumintriadabijikaa?

    Kikikiki..

    ReplyDelete