Monday 14 October 2024

SPRM GELEDAH 'SAFE HOUSE' AZMIN ALI, TEMUI RM5 JUTA DANA HARAM



Media melaporkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menemui sejumlah mata wang asing bernilai RM5 juta ketika menggeledah sebuah pangsapuri mewah milik Azmin Ali dan kroninya.

Sumber SPRM memaklumkan serbuan dilakukan susulan penahanan dua individu kepercayaan Azmin Ali, Muhammad Gaddafi Kamal dan Soffian Affendi Aminuddin bekas COO Kumpulan Menteri Besar Selangor (MBI) (Pemerbadanan) pada Khamis lepas.

Seorang daripada suspek yang ditahan telah mendedahkan kewujudan 'safe house' itu yang dipercayai dijadikan sebagai tempat menyimpan wang hasil rasuah milik bekas MB Selangor itu.

"Ekoran itu, penggeledahan telah dilakukan pada sekitar 10 malam tadi di pangsapuri yang disewa oleh seorang ahli perniagaan dan hasilnya pihak SPRM telah menemukan sejumlah mata wang Singapura SGD1,529,000 atau kira-kira RM5 juta.

KISAH RASUAH AZMIN ALI & KELUARGANYA BUKAN BAHARU

Ketika beliau menjadi MB Selangor salah guna kuasa dan rasuah beliau berlambak.

Soffian Affendi Aminuddin bekas COO MBI pegawai MBI kesayangan Azmin kontroversi dalam syarikat  Darul Ehsan Investment Group Berhad (DEIG) tahun 2015, Unisel, projek pasir kumpulan semesta dan tangkapan anak saudara Azmin tahun 2017.

ARTIKEL LAMA

AZMIN MB & COO MBI DI SWITZERLAND NAIB CANSELOR UNISEL DEDAH SALAHGUNA KUASA MBI. MANA NAK LARI?

KONDO ANAK SAUDARA AZMIN RM 2 JUTA HASIL SAMUN PASIR DIDEDAHKAN!


 

 

1 comment:

  1. Nanti papa akan Selamat kan dia... Tapi ingat ini plot Baru hokeyyy

    Plot makan tuan


    Tunggu


    kah kah kah...!!

    ReplyDelete