Thursday 24 December 2020

VAKSIN COVID-19: MENGAPA KJ SIBUK? KELULUSAN PENGELUAR, PEMBELIAN DITENTUKAN KKM , KJ TIDAK PERLU CABAR PAC!

 


1. Sejak akhir-akhir ini KJ Menteri Sains dan Teknologi Khairy lebih sibuk menjawab isu vaksin Malaysia. Mengapa dia yang sibuk? Sedangkan Menteri Kesihatan yang menguruskan perjanjian, menandatangani, mengurus pembelian vaksin kekal tenang diposisi.

2. Yang jelas nampak di depan mata, KJ hanya lebih mengelirukan rakyat. Keadaan nampaknya lebih mengusutkan berbanding jawapan tepat.

Friday 18 December 2020

CEO MARACORP TUNJUK BUKTI BANK TARIK BALIK PENGHAKIMAN INGKAR TUNTUTAN HUTANG LEBIH RM12 JUTA!

1. Susulan pendedahan CaptainM sebelum ini pada ogos 2020 mengenai butiran Penghakiman Ingkar Kehadiran(JID) Dato’ Badlisyah Abdul Ghani sebenarnya tidak menghalangpun pelantikannya sebagai Ketua Pegawai Eksekutif MARA Corporation Sdn Bhd (MARA Corp) baharu pada 3 September 2020.

2. Badlisyah tetap dilantik dan diperakuai oleh Menteri KPLB.

Tuesday 15 December 2020

AKMAL AMK JUMPA ANWAR SELEPAS MESEJ KUTUK 'ANWAR SEBAGAI TIDAK BOLEH DIPERCAYAI'



Selepas membalun Anwar Ibrahim ‘cukup-cukup’ dalam satu kumpulan WhatsApp AMK PKR dibantu Rafizi Ramli akhirnya Ketua Pemuda PKR (AMK) Akmal Nasir pada 14 Disember mengadakan pertemuan dengan presiden partinya Anwar Ibrahim untuk memberi penjelasan berhubung tangkap layar perbualan "menghina" dikaitkan dengannya bersama.

Menurut Akmal pertemuan mereka berlangsung di parlimen

Untuk rekod Akmal merupakan ahli parlimen Johor Bahru manakala Anwar mewakili Port Dickson.

Monday 7 December 2020

RAKYAT PERLU GAGALKAN AZMIN, BOD KHAZANAH JUAL SILTERRA MILIK BUMIPUTERA KEPADA SYARIKAT ASING BULAN INI!

 


1. Bulan ini dilaporkan perang terakhir antara syarikat Bumiputera berlawan dengan syarikat bukan bumiputera untuk memiliki SilTerra anak syarikat Khazanah akan diputuskan. Dua syarikat asing terkenal sudah boleh disingkirkan memandangkan tiada pemilikan tempatan.

2. Banyak media masa, portal dan blog seperti unspinners, anotherbrickinthewall, mykmu.net, my-tv.online termasuk Captain M pun sudah mendedahkan beberapa butiran mengenai pembelian SilTerra.

BACA - KANTOI LAGI! AZMIN ARAH KHAZANAH JUAL SYARIKAT MILIK MALAYSIA SILTERRA KEPADA SYARIKAT ASING?

BACA -  JIKA FOXCONN GAGAL, KHAZANAH JUAL SILTERRA KEPADA SYARIKAT BUKAN BUMIPUTERA GREEN PACKET ‘SYARIKAT KORUP’?