Thursday 29 December 2016

SIAPA BONGKAR RAHSIA BESAR KAKI "CLUBBING" KETUA ARMADA PPBM TERLIBAT SKANDAL SEKS?

Sumber gambar: Media sosial- Dengan tercetusnya kisah Syed Saddiq kembali bermakna lengkaplah sudah Skandal Presiden, Srikandi dan  Ketua Armada. Betapa bersihnya pemimpin PPBM. Khairuddin dan Anina mahu Muhyiddin membersihkan nama Presiden. Rakyat mahu tahu!

1. Sehari selepas Anina berkata punya kunci dan hanya TEKAN BUTANG dia mampu merosakkan semuanya "..saya ingin berpesan. Kuncinya ada pada saya. Anda perlu tahu bahawa sekiranya saya TEKAN butang kunci ini, ledakannya akan menghancurkan semua..."

2. Masih ingat dengan kisah Syed Saddiq Clubbing ketika kecoh menjawab isu "Clubbing' satu ketika sehingga beliau terpaksa mengaku ya beliau memang gemar berkunjung ke Clubbing khususnya ketika berada di luar negara dalam pertandingan debat. Ia bukan sahaja berlaku di Filipina malah di Jerman juga.  Apakah isu clubbing itu punya cerita belakang tabir yang tersembunyi? Ada cerita lain kita tidak ketahui?

Ketua Armada PPBM yang hebat! Yang inikah bakal menjadi ikutan?


3. Kini kira-kira 18 jam lalu satu page FB North Borneo Paparazzi memuat turun print screen Skandal Ketua Armada PPBM. Berkisar kepada pendedahan Haiyan Ugba mantan Pembantu Anina Saadudin dalam Facebooknya yang memaparkan perbualan mesej seseorang yang menyebut nama Syed Saddiq juga Mohd Rafiq  Naizamohideen 







4.  Bagaimanapun perkongsian pendedahan ini oleh sebuah akaun Facebook bernama ‘Hafizi Harris‘ telah mempercepatkan viral kisah inbox rahsia itu ke dalam media sosial. 

Asas posting ini lalah satu pertanyaan dan pencerahan agar SYED SADDIQ memberi jawapan

Menjadi perdebatan panjang dalam facebook Hafizi

5. Bukan hanya Hafizi Haris sahaja yang berkongsi posting page North Borneo Paparazi itu. 



6. Perkongsian portal TV14 dengan tajuk MUNCUL PULA SKANDAL “BLOW THE HORN” PEMIMPIN PPBM? mempercepatkan lagi penyebaran berita mengenai Syed Saddiq Ketua Armada PPBM ini. 



7. Rentetan itu Haiyan Ugba individu yang dikatakan memuat turun status itu membuat penafian BAHAWA BUKAN DIA yang menulis kenyataan facebook itu. Haiyan juga membuat laporan polis agar siasatan dilakukan segera. 



Laporan polis Haiyan Ugba

6. Dalam satu respon Syed Saddiq di Facebooknya  "Dalam dunia Politik, terdapat banyak manusia jijik yang hanya berani untuk melemparkan fitnah sambil berselindung disebalik Haiyan Ugba akan buat laporan polis"



7.  Apapun yang berlaku sekalipun penafian itu dilakukan oleh Haiyan Ugba dalam posting Facebooknya paling utama ialah pendedahan mesej rahsia itu yang memaparkan gambar serta pengakuan dalam perbualan itu. Isu yang penting ialah kebenaran perbualan inbox rahsia itu ketika clubbing. Boleh jadi ada pihak yang hanya mahu menggunakan nama Haiyan Ugba memandangkan beliau sudah terkenal lebih awal dan dengan menumpang nama Haiyan maka lebih cepat ia tersebar. Tujuan utamanya adalah viral yang cepat dan pantas!

8. Syed Saddiq sepatutnya sekali lagi memberi penjelasan bahawa individu atau kumpulan orang dalam gambar bukanlah dia atau rakan-rakannya SKANDAL “BLOW THE HORN" itu bukanlah dia!. kENAPA PERLU TERTUMPU PADA PENYEBARNYA?  

9. Sudah tentu mesej itu sedang berlegar di media sosial melalui beberapa individu. Jika tidak disebar atas nama Haiyan tentunya atas orang lain. Ini mencerminkan moral dan akhlak pemimpin PPBM. Betapa buruknya mereka sehingga terpaksa menerima Pemuda kaki "Clubbing" Presiden Skandal isteri orang dan Ketua Srikandi "Kaki Seks". 

10. Atau Syed Saddiq memberi respon betapa seperti ada perebutan kuasa dan pangkat dalam PPBM. Bukan sahaja Presiden dengan Timbalan, Ketua Srikandi dan juga Ketua Armada yang sekarang punya persaingan dengan Mohd Rafiq Naizamohideen. Bukankah polemik itu telah ada sekarang?

11. Lebih tepat PPBM memang sedang dalam masalah. Apakah Anina Saadudin sedang membuka kunci perlahan atau sedang menekan BUTANG KUNCI mana-mana yang dia ada? Sama-sama menanti.


9 comments:

  1. Kalau punca pun tak betul, buat apa perlu kaji isinya? Macam umno tak boleh terima laporan sarawak report/wsj berkenaan 1mdb..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ish ish..1mdb lain bro...masyuuukkkk
      semuanya pitnah, walaupun ada crite dlm PAC, JAN..
      masyuuuukkkkkkkk

      Delete
  2. terang-terang mamat saddiq tu kaki clubbing.apa nak hairan kalau org kaki cllubbing kaki main..

    ReplyDelete
  3. Kita beri nama baru Syed Sadiq al-Tutoh

    ReplyDelete
  4. Najib berdangdut shala la la ok je

    ReplyDelete
  5. Patut la Dogs And Pigs memang suka dapat bela anjing2 mcm nih...

    ReplyDelete
  6. Hahaha...Apa barang lah lu orang cerita nie...Che che citer...Siapa yg tak Suka Muzik..Siapa yg tak Suka Lagu...Siapa yg takda dosa...Weiii melayu Kita bukan malaikat..Bai...OK Cuba lu orang cerita Kat hamba nie..Siapa pemimpin didalam ini nagara yg dinamakan MALAYSIA yg tak pernah bukin dosa.memang benar seorang manusia yg mahu menjadi pemimpin haruslah mempunyai akhlak yg Baik Dan beriman kepada tuhannya.che che citer Kat patik siapa pemimpin2 yg didalam politik Malaysia ini tak pernah buat dosa.hahahahaha...Siapa siapa siapa...Hai...Dunia dalam Punya cerita macam macam ado...Bukan ptpn Jo....Ado Bai....Eden pong kadang2 suka gak poei botandak goyang badan disco excise body dgn Muzik..Apa daaaa....Nie urusan hamba dgn Maha penciptanya.dosa Dan pahala sendiri jawab der.jadi jgn hairan jgn pelik hahahaha POLITIK DUNIA DALAM PUNYA CERITA..Macam2..Masing2 mencari kesalahan Masing2...Sejak dari zaman Greek lagi sudah ada cerita dalam cerita Punya cerita...Maka hancirlah sebuah ketahanan ITU dgn adanya perkara2 sebigini.apa pong lu orang ada AKAL..Kasi pakailah..Apa barang keaiban manusia lain perlu didedahkan...Tu jer dah boleh Tau...Manusia yg mendedahkan keaiban manusia lain ITU Adalah....Jeng Jeng Jeng...Lu orang gie Tanya yg lebih Arif lagi bijaksana didalam umulkitab so lu orang akan dapat jawapanNya yg tepat lagi benar.ok...Apa pun Gua insan hamba tetap dgn pendirian Gua..Pada BERSATU...Tiada sebab utk Gua layan nie Dunia dalam POLITIK punya celiter celiter...Hahahahaha...SAMA jer semua cileter SAna celiter sini..Cari buruk orang sebarkan buruk ITU...Tulah Kerja manusia sekarang hanya pandai melihat keburukan Dan kelemahan manusia lain.sedangkan DIRI EMPUNYA DIRI BELUM TENTU KENAL AKAN EMPUNYA DIRINYA.ok amigos...Lu orang ada AKAL KASI GUNA.PAKAI...OK sayang...Jgn Marah Tau nanti boleh kena sakit darah tinggi Jika marah2...Oh pocot..Alah tomei tomei..Bye bye..Muuahh luv u all.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah membebel panjang panjang kalau takde point brader. Dapat duit ke kau merepek berjela jela? Ada kau dengar khalifah arrasyidin punya scandal dalam hadith ke, suratkhabar arab zaman nabi ke, Pelepah tamar mana mana? Ada? Nak jadi pemimpin mesti la ada moral, dosa kena la pandai cover kalau ada. Bila pemimpin buat maksiat secara terang, rakyat tak ikut ke? Kalau takut aib, jangan buat maksiat, jangan masuk politik kalau mahukan privacy untuk bermaksiat, yang paling penting jangan KANTOI macam pemimpin Ppbm 3 orang ni.

      Delete
  7. Memang budak tu tak layak pun nak jdi pemimpin..

    ReplyDelete