Sunday 17 September 2017

TIDAK MAHU 'DILEMBUKAN' ANINA '4 KALI KLIMAKS' KELUAR PPBM LAWAN MUHYIDDIN MUKHRIZ




1. Bermula dengan penyebaran isu peribadi skandal seks Anina dan pendedahan pembantu khas Anina pada disember 2016 akhirnya karier politik Anina berakhir apabila dipecat. Perjalanan politik Anina mudah diramal. Apapun ulasannya strategi memecah belahkan PPBM oleh pelbagai pihak itu sangat berjaya. Sila baca.


2. Sinonim dengan perkataan "Klimaks 4 kali" kemuncaknya ialah hari ini 16 September apabila Anina Saadudin bekas Ketua Srikandi PPBM itu keluar parti. 16 September juga adalah pengumuman seorang lagi pengasas PPBM keluar parti iaitu Naib Presiden PPBM Dato' Hamidah Osman. Perpecahan pemimpin PPBM tidak dapat dibendung lagi. Meledak!


3. Dalam sidang media Anina mendedahkan beliau keluar parti kerana terlalu kecewa dengan pucuk pimpinan PPBM. Beliau dipecat cara 'kejam' sehingga digugurkan dalam semua jawatan
“PPBM tidak lagi mendokong prinsip keadilan, ketelusan dan integriti dalam pentadbiran parti. Fitnah menjadi asas membuat keputusan dan secara tidak langsung dihalalkan untuk kepentingan politik yang kononnya untuk kebaikan rakyat.  
“Parti ini sedang ditadbir dengan buruk, namun berselindung di sebalik nama negarawan, Tun Dr Mahathir Mohamd.
4. Desas-desus mengatakan Anina bakal menubuhkan NGO atau menyertai semula UMNO sebagaimana Kamarul Zaman Habibur Rahman bekas Setiausaha Kerja PPBM.Jika benar ia pasti mengundang reaksi tidak puas  hati. Apapun itulah politik semua boleh berlaku.

5. Apakah selepas ini insiden menyerang Pengerusi dan Presiden PPBM akan terus dilakukan dengan penambahan pemimpin pengasas PPBM yang keluar parti? sama-sama kita lihat. Mampukah insan dikenali "4 kali klimaks" ini menjatuhkan Muhyiddin dan Mukhriz yang dibencinya!

Captain M
16 September 2017



2 comments:

  1. Ini cerita thn lps!..apasal kluar balik?..motif politik la nih..admin x suka PBSM pun xyah repeat la cerita nih!kikiki!

    ReplyDelete
  2. tiada kisah lama mana ada kisah kekuar parti

    ReplyDelete