Saturday 8 April 2017

[VIDEO] SPRM BUKA LAMPU HIJAU SIASAT RASUAH AZMIN ALI! MEROYANLAH PROKSI-PROKSI AZMIN ALI




1. 5 April lalu Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sedia membuka semula kertas siasatan berhubung kes pemilikan harta luar biasa Datuk Seri Mohamed Azmin Ali sewaktu menjadi Setiausaha Sulit Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, 22 tahun lalu yang kesnya diarahkan tutup oleh Anwar Ibrahim.


2. Pengarah SPRM Selangor, Datuk Wan Ramli Wan Abdullah berkata, walaupun kes itu telah ditutup oleh Badan Pencegah Rasuah (BPR) pada 1997, namun siasatan kes itu boleh diteruskan semula sekiranya terdapat bukti-bukti baharu yang mengaitkan Azmin Ali Menteri Besar Selangor dengan kes itu tertakluk kepada maklumat dan keputusan Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi), Datuk Azam Baki. 


3. Dalam beberapa sidang media Azmin Ali bukan main lagi sombong Azmin. Mencabar siasatan dan mempersoalkan kes 22 tahun lalu dibuka. Mengapa tidak dahulu? Kes lama atau baru ada isu ke? rasuah tetap rasuah sama ada lama atau baru. Wajar disiasat semula. Jadi soalan mengapa sekarang tidak relevan.  Malah beliau yakin supaya netizen merujuk kepada kenyataan Dato' Shafie Yahaya Bekas Ketua Pengarah yang melakukan siasatan terhadapnya.

AZMIN MEMINTA RUJUK BUKU SHAFIE YAHAYA. TERNYATA DOKUMEN SIASATAN MENUNJUKKAN SHAFIE YAHAYA MEMINITKAN LAPORAN PERLU DIBERI KEPADA ANWAR IBRAHIM. RASUAH WUJUD TAPI TAK BUAT APA. AGAKNYA SELEPAS ITULAH LAPORAN TUTUP!

4. Ternyata dokumen yang didedahkan sebelum ini mengandungi siasatan pemilikan harta Azmin Ali, rumah, kenderaan jadi kes rasuah yang masih ada hingga kini BBM3, cek-cek yang dimasukkan dalam akuan Shamsidar Taharin isteri Azmin Ali serta pengesahan dari beberapa pegawai BPR lama termasuk Ketua Pengarah BPR ketika itu. 

SAMA ADA KES INI 22 TAHUN LALU ATAU YANG TERBARU REKOD CEK-CEK INI TAK MUNGKIN TERPADAM BEGITU SAHAJA. IA BUKTI JELAS TRANSAKSI RASUAH BERLAKU. HANYA TUTUP KES ATAU BUKA SAHAJA KETIKA ITU. JIKA DIBUKA SEMULA PUN BUKAN SESUATU YANG MENNGHAIRANKAN.
5. Captain M telah membuat pendedahan tentang pemilikan kenderaan Azmin termasuk Ferari dan Range Rover yang pernah menjadi isu diletakan atas nama syarikat dan juga aangn ipar Azmin Ali. Dari mana kekayaan keluarga Shamsidar jika bukan kerana Azmin Ali. Arwah Taharin hanya bekas seorang guru mana mungkin mampu memberi kekayaan jutaan ringgit kepada Shamsidar dan adik-beradiknya. 


Kereta-kereta mewah milik Azmin atas nama syarikat dan abang ipar. Ferrari atas nama Jamil Taharin abang Shamsidar.

Nombor pendaftaran BBM3 yang pernah dalam kes rasuah pun Azmin masih simpan cuma dipindahkan
 kepada Toyota Camry. Bukti Kes bertanda D4, D22 dan D43

[Baca Di sini: RAHSIA FERRARI AZMIN TERBONGKAR, ISTERI AZMIN SHAMSIDAR TAHARIN BOLOT TANAH DAN PROJEK SELANGOR?

6. Akan datang kita dedahkan kekayaan Azmin Ali projek Hartanah Selangor. Adam Rosly pula lu tunggu kita dedah bukti baru. Nantikan!


Captain M
8 April 2017

2 comments:

  1. Bila lah pegawai KKLW nak kena tangkap. Ni macam MO1 nak saman WSJ hari Selasa. Seminggu dah berlalu saperti yang dijanjikan captain Spin tapi tak ada pon sebarang tangkapan.

    ReplyDelete
  2. Wujudkah seorang hakim yang boleh terima sebuah autobiografi sebagai bukti pembelaan? Kalau sebagai pengakuan bersalah mungkin boleh diterima. Tak pernah lagi saya baca autobiografi sesiapa pun yang menceritakan jenayah yg pernah dilakukan subjek tanpa sebarang percubaan memutarbelit fakta untuk meraih simpati pembaca, menyalahkan orang lain atau cubaan utk menjustifikasi perbuatan jenayah itu. Tunjuk saja bukti awak pernah menang nombor ekor pada tahun 90an. Itu saja jalan yg sah (tapi haram) utk anda mengesahkan pembelian saham lebih setengah juta secara mengejut. Ala. Tanah bawah nama isteri dan ipar duai sebenarnya dah lebih dari cukup utk menyatukan anda sekeluarga dan bos bi anda tu. malu la selangor, selalu silap pilih menteri besar, dari mahmud taib, khir toyo sampai la ke azmin "pimp my wife" ali.gila malu orang gombak....

    ReplyDelete