Sunday 30 October 2016

KEJUTAN MENGGEGARKAN: DR NAJMIL AKAN DEDAH RAHSIA SHAFIE APDAL ASALKAN DIA DAPAT JAWATAN PENTING DI FELCRA!

Bagaimana agaknya Dato' Dr Najmil mantan SUS Kesayangan Shafie Apdal dapat memujuk YB Dato' Sri Bung Mokhtar Pengerusi FELCRA melantik beliau di jawatan penting Felcra sebagai Ketua Pegawai Seranta Felcra Berhad? Kalau Dato' Seri Shaffie Apdal pun dia lipat inikan Pengerusi dan Perdana Menteri. 

1. Selepas Pengakuan Pemandu kesayangan Shafie Apdal bernama Vincent mengenai Wang Zahida Rafik RM200,000 dulu kini siapa sangka mantan orang kanan Shafie Apdal yang dulunya adalah Setiausaha Sulit (SUS) kepada Menteri KKLW menguruskan segala dokumen, urusan menteri dan projek kementerian membantu SUSK Menteri di KKLW boleh berpaling tadah dengan bos lamanya Shafie Apdal?

2. Berapa banyak urusan sulit, projek dan proksi Menteri dibawah pengetahuannya. Semua rasuah, dana proksi, syarikat proksi Shafie Apdal seperti Datuk Peter Anthony, jutawan Sabah dan Sarawak yang menghantar wang politik dalam pengetahuannya. Hanya perlu tekan butang "hijau" sahaja. Tapi kini beliau sanggup berpaling tadah untuk menyerang dan mendedahkan siapa sebenarnya Shafie Apdal. Sebelum SPRM menyiasatnya ada baiknya bekerjasama.

3. Tidak hairanlah hari ini banyak pendedahan dan info berkaitan Shafie Apdal tersebar. Apakah ini sebahagian dari info yang dibekal Dr Najmil ini? Sama ada secara langsung atau tidak. Kita cuma berharap Dr Najmil benar-benar tampil ke depan melawan secara terang-terangan fitnah Shafie Apdal seperti hal IMDB yang jelas semasa beliau menjadi menteri menerima Fact Sheet IMDB. 

Kamu ada? orang kuat Shafie yang menentang kerajaan dilantik sebagai
 Ketua Seranta? Strategi apa agaknya yang terbukti dia akan lakukan? Selain kaya raya dari hasil SUS bersama Shafie Apdal apa lagi dia boleh lakukan? Kipas?

4. Selepas lama tidak bertuan baru -baru ini Dr Najmil Faiz dilantik sebagai Ketua Seranta Felcra Berhad malah Ahli Lembaga Pengarah di tiga buah anak Syarikat Felcra iaitu 

i) Felcra Processing and Engineering Sdn Bhd
ii) Felcra Training & Consultancy Sdn Bhd
iii) Felcra Education Services Sdn Bhd

Ia sebagaimana didedahkan dalam Sedutan Minit Mesyuarat Lembaga Pengarah Felcra 2016!

Dato' Dr Najmil menjadi 3 BOD pada anak Syarikat Felcra Berhad.
 (Nama-nama lain ditutup).

Pelantikan jelas dalam minit dan disahkan Setiausaha Syarikat

5. Pada awalnya kita hairan bagaimana Dato' Dr Najmil ini membolot jawatan dari Ketua Pegawai Seranta Felcra hingga tiga Ahli Lembaga Pengarah anak syarikat terus. Ada berpendapat ada baiknya Felcra memberi peluang kepada individu lain supaya fokus pada satu perkara. Rupanya beliau meminta dan melobi dengan Pengerusi Felcra agar syarat beliau mahu mendedahkan rahsia Shafie Apdal adalah beri dia jawatan-jawatan itu. Dengan jawatan Ketua Seranta Felcra inilah nanti dia akan menyerang Shafie Apdal. Guna platform dan sumber kewangan. Nampaknya kita akan bakal menunggu apa serangan Dr Najmil mantan SUS kesayangan Shafie Apdal ini dahulu. Kalau benar ia satu berita yang baik. Tidak sabar melihat Mantan SUS Shafie Apdal membongkar dan mendedahkan tuannya! 

6. Atas sebab itulah mungkin YB Pengerusi Felcra meluluskan nama Dr Najmil sebagai Ketua Pegawai Seranta Felcra Berhad selain 3 jawatan ahli lembaga pengarah di 3 anak syarikat Felcra itu. Dr Najmil mesti menunjukkan kesetiaannya kepada BN dan tidak menjadi "Musang Berbulu Ayam" kepada Shafie Apdal atau tertidur kekenyangan seorang diri atas jawatan, gaji dan elaun yang dia makan. Zaman Shafie Apdal Menteri dia kenyang Zaman YB Ismail Sabri Yaakob Menteri KKLW pun dia kenyang! 

Barisan pasukan seranta Dr Najmil dah ada. Jadi inilah pasukan yang bakal mempertahankan PM dan Kerajaan di kawasan Felcra mereka? Sama-sama tidak sabar menanti kehebatan Dr Najmil menyerang Shafie Apdal


7. Dia kena ingat ada ramai pemimpin parti dan pejuang di luar sana tiada jawatan, gaji atau elaun yang berusaha keras mempertahankan PM Najib, UMNO, BN dan kerajaan. Tidak punya gaji dan elaun atas banyak jawatan. Ketika PM Najib di kutuk mereka bangun pertahankan. Tapi Dr Najmil senang-senang saja punya jawatan yang banyak. walau semua tahu dia pegawai kesayangan Shafie Apdal! Jadi jika ada satu jawatan penting dan 3 jawatan lain dalam anak syarikat tidak berani ke depan berjuang ia satu perkara yang amat memalukan. "No Balls". 

8. Agaknya sekarang ketika Shafie Apdal mengecam PM Najib, Kerajaan dan IMDB sambil menuduh kerajaan menjual 60% Bandar Malaysia kepada China di mana Dato Dr Najmil untuk melawan atau membetulkan Shafie Apdal? Ada? Kalau berani buatlah kenyataan media barulah nampak kesetiaan tu. Bukan makan kiri kanan. Sudahlah zaman berkhidmat sebagai SUS Menteri KKLW kaya raya kemudian kini bertambah lagi kemewahannya.

9. Jadi kita semua tidak sabar apa kehebatan Ketua Seranta dan 3 lagi jawatannya sebagai Ahli Lembaga Pengarah FELCRA ini berfungsi. Harap Menteri KKLW YB Dato' Sri Ismail Sabri tengok-tengok sikit Ketua Seranta ini. Jika ramai yang sakit hati nanti Menteri juga yang susah. 


2 comments:

TERKINI: SENARAI PENUH KABINET MALAYSIA